Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

Antibarnamedvizmus

2007. május 21. - IGe

Egy Kanadában élő magyar zenész, grafikus írása, melyet ápolok és igyekszem megmenteni az utókornak, mert ez nem csak egy fórumos vitarészlet, hanem sajátos többértelmű bölcsesség.

pápamajom.jpg


A most következő párbeszéd nem valós beszélgetés, én írtam GORILLA, hogy szimbolizáljam Oncogito vitastílusát ;

GORILLA:

Nekem gyakran az a bajom a barnamedvékkel, hogy nyersen megeszik a pisztrángot és a lazacot, és a halak megevése az én értékrendem szerint nem elfogadható, egyrészt mert a hitem alapján azt az erkölcsi értékrendet képviselem, hogy a halakat nem szabad nyersen megenni.

Oncogito:

Ne általánosíts... Nincs olyan, hogy barnamedve, csak állat van, és mindig az egyes állatot vizsgáld.

GORILLA:

Most miért mondod, hogy nincs olyan, hogy barnamedve, amikor az egy állatfaj, akárcsak mi, hordákba tömörülnek, és úgy élnek. Egyébként nekem nem azzal van a bajom, hogy barnamedvék, hanem azzal, amit csinálnak, ugyanis nekem más az értékrendem, és ezt nem tudom azzal összeegyeztetni.

Oncogito:

Miért nem tudod elfogadni, hogy másoknak szőre van, és barna a színe? Talán el kéne fogadnod őket olyannak amilyenek. A színéről senki nem tehet, és különben is ne azt nézd hogy barnamedve, mert olyan nincs, csak az egyes állat van. Miért kell őket kirekeszteni...?

GORILLA:

Én nem rekesztem ki őket, és nem gyűlölöm őket, nem általánosítok, de az egy tény, hogy a barnamedvék nyersen megeszik a lazacot. És különben is miért gyanúsítasz azzal, hogy én származás miatt ítélem el őket, a színük és a szőrük miatt, amikor elmondtam már, hogy bizonyos dolgaikkal van csak bajom, mert azzal nem tudok azonosulni.

Oncogito:

Miért várod el, hogy betiltsák a lazacevést és lemészárolják az összes barnamedvét a szőre színe miatt? Kicsit át kellene ezt gondolnod, és talán el kéne fogadni, hogy vannak barnamedvék és talán nem kéne azt hinned, hogy csak te vagy a földön. Különben se általánosíts, mert olyan nincs hogy barnamedve, csak az egyes állatot vizsgáld. A te fajtád, a sok antibarnamedvita meg folyton másokba keresi a hibát, és kirekeszt. Ez már igencsak közel áll az antibarnamedvizmushoz. És ne általánosíts.

GORILLA:

"A te fajtád, a sok antibarnamedvita meg folyton másokba keresi a hibát, és kirekeszt." Pont te beszélsz arról, hogy ne általánosítsak, amikor éppen most általánosítasz?!!??? Bezzeg amikor minket majmokat vádoltak azzal, hogy bambuszt rágunk, és az károsítja a természetet, és amikor a barnamedvék nyitották a "Minden majom kivétel nélkül elmebeteg" című topikot, akkor nem jöttél oda, hogy ne általánosítsanak!!! Csak nincs valami bajod a majmokkal?

Oncogito:

Én nem különböztetek meg állatokat, szerintem nincs olyan, hogy medve vagy majom, szerintem csak állat van, és én igyekszem így kezelni az állatokat, de ti majmok, folyton általánosítotok. És miért kell megint személyeskedésbe elvinni a vitát?

GORILLA:

Nem igaz, hogy nem érted, mert ötvenszer elmondtam, hogy én nem vagyok kirekesztő, nem általánosítok, nem vagyok "antobarnamedvita", csak nem értek egyet azzal, ha valaki nyersen eszi a lazacot, és az tény, hogy a barnamedvék ezt csinálják.

Oncogito:

Miért kell általánosítanod, én nem teszem soha, ellentétben a te fajtád összes egyedével. Nem értem, miért kell gyűlölni másokat a barna színük, és a szőrük miatt, ok is ugyan olyan állatok. És semmivel sem alacsonyabb rendűek. El kell fogadni a másikat, és talán nem kéne folyton a hibát keresni másokban. És különben is te csak egy irányban veszed észre a hibákat mindig.

GORILLA:

Te tényleg nem veszed észre, miről beszélek??? Senkinek nem azzal van a baja, hogy barna a szőrük, hanem az étkezésükkel, de nem igaz, hogy képtelen vagy felfogni, tudatosan próbálod félremagyarázni a szavaimat, hogy rámolvashasd az antibarnamedvizmus vadját! "És különben is te csak egy irányban veszed észre a hibákat mindig." Miről beszelsz? Neked az a bajod, hogy nem szidom a saját fajtámat a bambuszevés miatt? Én tudom, hogy a majmok is csinálnak sok elítélendő dolgot, lerágják a fakérget, a történelem során voltak gorillák, akik megöltek sok páviánt, mert azok nem ették bambuszt, de neked soha nincs önkritikád, És különben is te csak egy irányban veszed észre a hibákat mindig.

Oncogito:

"És különben is te csak egyirányban veszed észre a hibákat mindig." Ez nem igaz. Én mindig a vitapartnert nézem, és sohasem vagyok elfogult. Mindig az egyes állatot nézem, hogy az mit csinál, és nem tartozom egyik állatfajhoz sem. .... Brumm.


Macilapon is olvasható

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr3984516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shimoda · www.konzervatorium.blog.hu 2007.05.21. 11:54:47

"Brumm" a végén kicsit másfelé tereli a poént, kihagytam volna, de úgy anblokk óriási. :)

Erről az a tanárnő jut eszembe, aki egy nyomornegyed melletti áltsuliban tanított, majd később egy iskolaösszevonási vita kapcsán beszélt arról, hogy milyen is az ő iskolája. Azt mondta, hogy a gyerekek bizonyos részét az iskolában órák előtt megmossák, mert a gyereket otthon nem fürdetik, meg magától sem szokott. Van víz pedig. Namost, amikor ezt a harcos diszkrimináció-ellenes (valójában pozitívan diszkrimináló) alapítvány megtudta, azonnal rasszistának bélyegezte a tanárnénit, hogy azzal, hogy megmossa a kisgyereket, kirekeszti a többi gyerek közül, és súlyos lelki károkat okoz neki, blabla, néhány masszívabb figura pedig már a zuhanyzó és internálás közötti párhuzamokat emlegette a tanárnő esetén.
Holott a diákságra való tekintettel a közhigiénia betartása tanári feladat (ha már otthon nem az). Nem arról van szó, hogy egy cigánygyerek, hanem arról, hogy piszkos volt (az az egy cigány egyébként, ebben igaza van barnamacinak). Ha egy fehér srác jött volna úgy oda, mint egy biológiai fegyver, akkor őt is lemossák.

Mindegy no, szerintem ez mérhetetlen nagy álszentség. Nem beszélve az alapítványokról, akik beperelik a szervezeteket diszkrimináció és rasszizmus vádjával, majd a perekből ők is nagyon jól megélnek, és arról sem feledkezhetünk meg, hogy a legtöbb "antirasszista" emberke a budai kis álomvilágában gondolkodik. A kedvencem az a figura, aki hűvösvölgyi villájában arról beszélt, hogy szerinte Marx-nak igaza volt szinte mindenben, mire fel lehet tenni neki a kérdést, hogy ha jönne a fenenagy osztályharc, meg a munkások, meg az egyenlősítés, vajon akkor is ezt mondaná, amikor a villájába beköltözik egy csepeli panelház lakossága, és a mercijével a helyi csövi jár? Nem hinném.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.16. 14:30:21

Nem én írtam, csak ápolom, hogy fennmaradjon. Így nem lenne fer módosítanom.
süti beállítások módosítása