Valláskritika, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Utolsó kommentek:

Csé. 2017.02.08. 00:12:10

"Hanem a világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse az erőseket; És a világ nemteleneit és megvetettjeit választotta ki magának az Isten, és semmiket, hogy a valamiket megsemmisítse:"
(Korintusbeliekhez írt I. levél, 1,27-28)

Bejegyzés: Ha Isten szól hozzád skizofrén vagy

muallim 2017.01.28. 13:09:00

Gödel a definiálatlan "Istent" próbálja saját maga által alkotott logikájával meghatározni, aminek eredményt is tulajdonít. Tulajdonképpen a " gödeli istent " bizonyítja, aminek semmi köze ahhoz a kívülálló " Isten "-hez, amit bizonyítani akar. Isten határozatlan, Gödel istene meg határozott, a kettő együtt nem lehetséges.

Bejegyzés: Gödel ontológiai istenérvének a cáfolata

Chayenne 2016.12.31. 08:13:20

Egészen jól látod IgE!

A Sátán Istenben van.... mintegy tudathasadás.....

De ez megérne egy külön "misét" :-)

Bejegyzés: A bibliai Isten és Sátán egy és ugyanaz

Lawrence27 2016.12.22. 10:23:58

És??? Ezek mind csak külsőségek. Nevek, rituálék, dátumok és sok tárgyi tévedés. Szeretnék hallani inkább Jézus tanításairól. Miért az exterizmusról beszélünk?

Bejegyzés: Mithrász. Nagyrészt róla koppintották Jézus sztoriját

FAQlyás Menyét 2016.12.15. 19:20:12

Magyarul az nem Ishtar hanem Istár! Ha angolul írtad volna a bejegyzést akkor jó lett volna úgy. Németül meg Ischtar.

Bejegyzés: Húsvéti varieté

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2016.12.03. 22:14:48

@progressive attack:
Sajnos én sem tudok mindent és nincs itt akkora hozzászólás forgalom, hogy esély legyen rá, hogy más ad neked jó tanácsot. Szerintem kérdezz meg egy szakszervizt, egy forgalmazót és ha tudsz, ami a legjobb keress egy adott netes klubbot is. Majdnem minden márka minden típusának vannak rajongói és szakmai klubjai. Persze magát a gépkönyvét, a leírását is elolvashatod és a motortérbe is betekinthetsz, hogy onnét látszik-e? A lényeg, hogy minél több helyről, minél több infót gyűjts össze, mert nem biztos, hogy ha csak egyet hallgatsz meg az éppen jó.

Bejegyzés: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

progressive attack 2016.12.02. 20:01:56

üdv mindenkinek,
előszös is köszi a részletes cikket, nagyon tanulságos!

1 éves VW Polo 1.2 TSI-t tervezek venni (kb 20-40 ezer kmesek vannak a weltauton). két évig használnánk nagyjából 20ezer km menne bele ezalatt összesen

sajnos semmi konkrét infót nem találtam arról hogy a 2015 közepétől gyártott modellekben már szíjas motor van-e? mire kell figyelnem? nem szeretnénk belefutni ezalatt az idő alatt egy vezérlés cserébe (mondjuk még garancia megy ezekre)

Bejegyzés: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.11.28. 18:58:11

Paks II-öt simán lehetne helyettesíteni geotermikus erőművekkel. Paks II árából például majdnem ezer ilyen erőmű jönni ki mint itt alábbiakban írnak. Persze Paks II dupla annyiba kerülne , ha megépítenék, így majdnem 2000 geotermikus erőművet lehetne belőle építeni. Persze ez kicsit sok is. Tehát célszerűbb inkább a 2,6 megawattos teljesítményt megnövelni 10 szeresére és abból építeni 200-at. Áram mellet, a környéket is ellátná hővel.

Lerakták a turai geotermikus kiserőmű alapkövét
2016.06.30.

Bejegyzés: Paksi atomerőmű egy elavult gőzgép

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.11.23. 10:06:27

"A fő duma az volt, hogy csökkenteni kell az ország energiafüggőségét. Ergo Paks2 olyan fűtőelemekkel működik, amit minden magyar állampolgár megtermel a kertjében, a kiégett fűtőelemeket pedig odaadják az óvodás gyarekeidnek, hogy játszanak vele.
Viszont, ha ez nem így van, akkor valami nem stimmel.
Mégpedig az nem, hogy
1. elkötelezzük magunkat egy drága és veszélyes technológia mellett, amit első körben legalább 50+50 évig üzemeltetni kell, azután 2000 évig őrizgetni.
2. tényleg ennyire kell nekünk alaperőmű jellegű erőmű
3. központosított vagy elosztott villamos hálózatot akarunk-e
4. tényleg ezzel tesz jót a kormány a népnek, vagy esetleg a nép tőkebefektetéseinek erősítésével
5. miért titkosak a szerződések, megállapodások, legutóbb pl. a brüsszeli.
6. meg sem említik a leszerelési költségeket, ami akár a létesítés költségét is elérheti (lsd. extrém: Sellafield, 70-80 milliárd angol font) "

Bejegyzés: Paksi atomerőmű egy elavult gőzgép

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2016.11.23. 07:57:48

Paks gőzzel működik. A fűtőelemek hőt termelnek amivel vizet forralnak. A keletkező vízgőz térfogata nagyobb mint a vízé (kb. 1600-szor). A térfogat növekedés miatt a vízgőz arra távozik, amerre tud. Praktikusan egy gőzturbinának nevezett eszközre terelik rá, amit megmozgatva mozgási energia keletkezik és ezt alakítják át árammá.

Ha a cikk írásakor üzemi baleset miatt radioaktív gőz került volna a levegő be Paksnál, akkor az alábbi, nyilakkal jelzett irányba vitte volna a szél. "

4949.blog.hu/2016/11/22/felcsut_fole_menne_a_paksi_goz

Bejegyzés: Paksi atomerőmű egy elavult gőzgép

szombi 2016.11.21. 09:29:56

6: Alváz.
Idézem Becsületesnepper szavait: Az alvázvédelem hiánya minden mai autónak problémája, mert amit a gyártó nem tesz rá, az nem kerül pénzbe. Az autógyárak pedig egy valamit utálnak rettenetesen, a költséget. Emiatt minden mai autónak rozsdásodik az alja és a futóműve, de a gyárak nagy ívben leszarják, mert az első vevőnek még nem lesz vele baja, a második, harmadik meg kit érdekel.

Bejegyzés: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

szombi 2016.11.21. 09:02:44

Ezek szerint az autóipar tele van csalással:
1: Kettőstömegű lendkerék.
A technológia egyáltalán nem új, már a 80-as években is beépítették. Teherautókba. A gond az, hogy a személygépkocsiba rettenetesen gagyi szerkezet kerül(pl. LUK), amiben x ezer km után megfárad a rugó. Először leállításnál elkezd ütni, zörögni, később csattogni, míg a torziós szerkezet szét nem veri magát és jöhet a tréler. -200k
2: Karosszériaelemek.
Aki már meghúzott egy autót, legyen az sajátja vagy másé, tudja: a karosszériaelemek cseréje nem olcsó mulatság. Az a f*stos lemez cukorból van: bármihez hozzáér, tönkremegy és lehet cserélni. Ami drágább nála, az a festék...
3: Klímakompresszor.
Egy olyan valami, ami a 30 éves Lehel hűtőben is van. Körülötte elrohad a hűtődoboz szigeteléssel, zárógumival, mindennel, de a lényegi rész tökéletesen működik, egy deka CFC-t nem enged el. A kocsik klímakompresszora 2-4 évenként elengedi a zaccot, tölteni kell, -100k. Pedig a teljes hűtőkör bent van abban a pici hengerben.
4: Elektronika.
Kell, de a kivitelezés kívánnivalót hagy maga után. Feleslegesen túlbonyolított, a célra tökéletesen alkalmatlan szerkezetek vezérlik a motort, ABS-t, stb. A processzormagot pl. nem tokozzák be, ott lóg a panelre hegesztve, és vékony aranyhuzallal kötik össze a kimenettel. Az egészet pedig zselébe öntik. A dolog szépséghibája, hogy egy apró ütés és valamelyik huzal szakad, nem javítható. Egy kis koccanás és kész a GTK. Szerencsére "maguktól" nem romlanak el, 1 millióból max. 3-4 darab ami előfordul. Ezért is drága. Mi lenne, ha fele ilyen tartós lenne, de cserébe tizedébe kerülne és minden benzinkúton ott figelne egy-két darab? A szabványosításról nem is beszélve...
5: Turbó.
Kell is magyarázni? Egy extrém igénybevételnek kitett drága szerkezet, ami teszi a dolgát és elvileg kiszolgálja az autót. Úgy mint anno a vezérműlánc. De a "nem rendeltetésszerű" használat hamar kinyírja. -200k. Ha kettő van akkor 400. A leggyakrabban emlegetett káreset, ha autópályázás után a parkolóba beállva leállítják a motort, ami egy átlagos cégautó-sofőr számára teljesen természetes dolog. A turbónak nem: 100k/perc sebességgel forog, és még izzik is; A motor leállításakor a tengely olajzása megszűnik, ráég a motorolaj, rossz esetben eltömődik az olajzó-járat is. Egy ilyen drága alkatrészhez tényleg olyan nagy dolog lenne egy kis szivattyú? Esetleg teljesen külön olajzórendszer?

Bejegyzés: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

hu0berto 2016.11.19. 12:16:18

Ez a cikk 1,2-es vagy 1,4-es motorról szól?
Vagy mindkettőnél ugyanezek az alkatrészek (és a problémák)?

Bejegyzés: VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

IGe. 2016.11.08. 09:17:17

Az ateisták saját kényszerképzeteik által vetített dolog létezését nem fogadják el és nem is törődnek Isten tudományos definíciójával. Tehát kb olyanok, mint az az elmeorvos, aki azt mondja, hogy klausztrofóbia nem létezik és ezért gyógyítani sem kell. Ergó a az ateisták elfuserált elmeorvosok képletesen, akik ahelyett, hogy gyógyítanának egy betegséget, mert felismerik a működését, inkább önmaguk is terjesztik.

Bejegyzés: Ateisták jellemző dogmái

IGe. 2016.11.08. 08:49:05

A klausztrofóbia egy elmebetegség fajta elnevezése és létezése tudományos tény. Tudományos tény, hogy vannak emberek, akik szorongnak és pánikba esnek zárt terekben. Éppen úgy mint hogy vannak embereke, akik Istenen világteremtő, mindenható valóságban a fizikai világunkra ható lényt értenek. Mindkettő betegség, kényszerképzet. Elfogadása és tagadása esetén is.

Bejegyzés: Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén?

IGe. 2016.11.08. 08:43:22

A legtöbb begyepesedett agyú ateista még addig a gondolati szintig sem jut el, hogy esetleg "Isten" lehetne Zeusz is és nem csak a zsidókeresztény bibliában leírt valami.

Bejegyzés: Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén?

IGe. 2016.11.08. 08:38:33

valami nagy katyvasz van a fejedben a létezési formákat és módokat illetően. Csizmás kandur is létezik, mint egy mesehős, de nem létezik mint egy beöltözött kardozó és beszélő macska. Nem olyan bonyolult ez felfogni.

Bejegyzés: Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén?

IGe. 2016.11.08. 08:28:33

Isten = 1. emberek által teremtett fő mítoszlények 2. egy kényszerképzet . Ergo Isten létezése mindkét formában tudományos és tapasztalati tény. Mindkét dolog kutatott és kutatható is. Az elsőre ott vannak a mitológia lexikonok, amelyek felsorolják az emberek által keletkezett Isteneket. A másodikra ott van Freud, Dawkins és egy rakás más tudós munkássága, akik már erre a következtetésre jutottak. Isten egy hibás MÉM. Én csak annyival mentem túl a kutatási eredményeiken, hogy a gyógymódot is kifejlesztettem rá.

Bejegyzés: Isten egyértelműen kívül fekszik a tudomány hatókörén?

vilagnezet.blog.hu · http://vilagnezet.blog.hu 2016.11.06. 11:42:42

Isten =
1. emberek által teremtett fő mítoszlények
2. egy kényszerképzet

Bejegyzés: P-DOX értelmező szótár