Valláskritika, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Szűzmariska kultusz. - Monumentális hódolat.

2007. április 23. - IGe

Csak politikusnak (Sztálin, Türkmén bashi, I. Pityu magyar király) lehet személyi kultusza, vagy mitosz és vallási alakoknak is? Arany szobrok méretében a vallások vezetnek.

Szűz Mária a Biblia című könyv (Újszövetség) és a Korán egyik szereplője, Jézus édesanyja. Más nevén Nagyboldogasszony, Rózsafüzér királynéja, a mennyország királynéja, Hétfájdalmú szűzanya, olaszosan Madonna.

Szűz Mária kultusz. - Monumentális hódolat.

Nagyon sok legenda született róla, sok helyen nagyobb kultusza van, mint magának Jézusnak, vagy a bibliai Istennek, vagy egyes személyi kultuszt maguknak megkövetelő politikusoknak. Mária-jelenések, síró képek, stb. Sok egyházban Szűz Mária születése és halála szintén ünnepelt. A bibliai Isten Anyjának Elhunytát, vagy Elszenderedését, két hetes böjt elteltével, augusztus 15-én ünneplik egyes ortodox egyházak. A Római Katolikus Egyház is kénytelen volt felvállani ebből valamit és ezért a II. vatikáni zsinat kiemelte a szerepét. Több vallási szervezet szerint Jézushoz hasonlóan közvetlenül „szállt” fel a mennyekbe.

Nagyobb jelenések helyszínei:

Egyházilag elismert jelenések: Fatima (1917), Lourdes (1858), Párizs (1830), La Salette (1846), Beauraing (1932), Banneux (1933), Siracusa (1953),

El nem ismert, de köztiszteletben álló helyek: Marpingen (1876), Amsterdam (1945), Montichiari (1947), Garabandal (1961), Akita (1975), Međugorje I. II. III. (1981), Marpingen (1983), Nadzsu (1985), Manduria (1992), Marpingen I. II. III. (1997)

Saját készítésű kép.Szerző: Iván Gábor, Készült 2005.07.17-én kb. reggel 7 órakor Olaszország, Tortana


Egy valláskritikus vallás lapja

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr8362309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.13. 11:24:59

Jézuska sztory az nagyon gáz. Ha még Zeusz hágta meg Szűzmariskát és így Jézus Zeusz fia, az a legjobb. Ha viszont a szörnyeteg bibliai isten meghágta Szűzmariskát, majd megszülettette vele béranyaságban saját magát, hááát az tényleg durva:-)

Milyen hülyeség ez, hogy valaki Apja és Fia is önmagának:-) Ja vérfertőzés, meg tömegyilkosságok tekintetében a bibliai Isten egyenlőbb, mert neki szabad ugye? :-)

Peter · http://peter-cs.blog.hu 2007.08.14. 14:15:26

Ez tényleg az abszurditás skizoid világa, amit a bibliában olvashatunk ebben a tárgykörben. Az önmegtermékenyítés, a szűznemzés és a normális utódnemzés kölcsönösen kizárják egymást. Tehát a bibliai sztori hazugság, parvak. Aki pedig elhiszi, saját józan eszének hiányáról tesz tanúságot.
Amúgy meg Óðinn, Þór vagy Loki is meghághatta volna a Szűzmariskát .... :)

Bummer 2007.08.14. 14:51:47

Peter, mi is ezzel a baj? Isten kreál megfelelő DNS-szekvenciát, beteszi Mária petesejtjébe, születik a Jézus.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.08.17. 09:52:26

Ja a bibliai Isten apja, fia is önmagának. Ebben az éktelen baronságban nagyon hülyének kell lenni, aki elhiszi.

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu/ 2007.08.17. 12:50:53

Ez a szűzmariska-isten-jézus-sztori matematikai párhuzama a megoldás nélküli egyenlet.

Bummer 2007.08.17. 17:06:36

"megoldás nélküli egyenlet"
Akár csak az, hogy a világmindenség mindig is volt.

Csaba 2008.02.03. 17:36:50

Mind Mt 1:18, mind Lk 2:5 állítja, hogy Máriát eljegyezték Józseffel, és a továbbiakban a feleségeként utaltak rá. Ebben a vonatkoztatásban az "eljegyzett" szó nem jegyességre utal, hanem házassági szerződésre. De hát hogyan lehet egy férjes asszon szűz is? A kérdés megválaszplásához az eredeti sémi szóhoz, az almah-hoz kell fordulnunk, melyet tévesen szűz-nek fordítottak. Az almah szó a "fiatal nő" jelentéssel bírt(szexuális mellékjelentés nélkül). Így vált lehetségessé, hogy Mária egyszerre legyen almah és József felesége. Mint olyan asszonyt, akinek férje egy uralkodói házból származik, Máriát olyan szabályoknak kelle volna irányítani, mint Dávid királyé vagy Cádok papé. Mária tulajdonképpen törvényben meghatározott próbaidejét töltötte férjes asszonyként az uralkodó hierarchiájában, a jegyesség időszakát, amikor is tiltották a szexuális kapcsolatot, és József okkal jött zavarba, amikor kiderült, hogy Mária teherbe esett. A helyzet akkor oldódott meg, amikor Abjatár pap, a kijelölt Gábor angyal* jóváhagyta a szülést. Ezek a dinasztikus szabályok nem számítottak közönséges dolognak, és meglehetősen eltértek a zsidó házassági szabályoktól. Cselekvésük paramétereit szigorúan szabályozták, gyermeknemzés csak a meghatározott időpontban történhetett, azonkívül önmegtartóztató életmódot írtak elő. Három hónappal a mátkasági ceremónia után lezajlott az Első Menyegző, hogy szeptemberben megkezdődhessen a jegyesség. Ezután engedélyt kaptak a fizikai érintkezésre, de csak december első felében. Így biztosították, hogy a születés a Vezeklés Havára essen. Ha az ara nem fogant meg, az intim kapcsolatot felfüggesztették a következő decemberig. Amint a próbaidős feleség megfogant, sor került a Második Menyegzőre, hogy törvényesítsék a kötést. József és Mária esetében a dinasztikus házasság szabályait nyivánvalóan megszegték, hiszen Mária Jézust nem az év megfelelő szakában szülte. A szexuális egyesülésnek így hat hónappal a kijelölt december előtt kellett történnie, nagyjából három hónappal az Első Menyegző előtt. Így lehetséges, hogy Mária nemcsak almahként fogant meg, de almahként szült. Mivel a gyermek fiú lett, ő vált József elsőszülöttjévé Dávid örökében. Annak semmi értelme sem lett volna, ha egy törvényesen született fiatalabb testrér helyettesíti a királyi vonalban. Így tanácsolta abjatár pap, a kijelőlt Gábor angyal, hogy mivel a szent örökség forog kockán, József tartsa meg a Második Menyegzőt. Az evangéliumszerzőkre csak annyi maradt, hogy az egész utódlást beburkolják a rejtély leplébe, ezt pedig Izajás próféciája segítségével tették meg.


A hagyományos papi címek mellett az esszénusok használtak angyali címeket is kormányzati struktúrájukban. Így lett Abjatár a kijelölt Gábor angyal.