Valláskritika, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

Mithrász. Nagyrészt róla koppintották Jézus sztoriját

2007. június 13. - IGe

Mithrászt, a zoroasztrizmus vallásban Ahura-Mazda, a perzsák legfőbb Istene teremtette. Tény, ez a mese sokkal korábbi, mint ZombiJézuskáé. Tehát a Mithrász mítosz nem tűnt el, mint vallás, csak lekoppintották és ma úgy hívják, hogy kereszténység.

"Az egyik legnagyobb mithraista ünnep december 25-e volt, a téli napforduló, a Nap újjászületésének napja (die natalis Solis invicti Mithra). Bomlasztó működésükben a keresztények átvették ezt az ünnepet, karácsonnyá változtatva."

Mithrász2_1.jpg


Az origó fórumában (2001.07.15. 22:02) írta Sugar és így igaz, bár a kereszténység igyekezett ezt az infót eltüntetni, megmásítani :

"Mithras (kb.600 évvel Jézus előtt lett Istenként elfogadva) perzsa nap- vagy fényisten, akit a Római Birodalomban is, mint egyik főistenként tiszteltek. A tulajdonságai szinte azonosak voltak Jézuséval. December 25-én született egy szűztől. Nagy mesternek tartották az emberek. Ö volt a bölcs, az igazság és a hit. Messiásnak, megváltónak is hívták. Az ő szentnapja vasárnap volt, az isten napja. 12 kísérője volt. Csodákat tett. El lett temetve és három nap után feltámadott. A feltámadását minden évben megünnepelték az emberek.

A római birodalomban egy különleges isten volt, a katonáknál és a kereskedőknél is. Jézus után 307-ben a római császár a birodalom védelmezőjeként nyilvánította Mithrast. Konstantinus császár, a kereszténység megalapítója is tisztelte a nap istenét. Még azután is, hogy a kereszténységet megalapította. Ezt nyilvánvalóan lehet látni a niceai zsinat eredményeiben. A biblia úgy lett összeállítva, hogy alapja a Mithras kultusz volt, és ezt a vallást újabb legendákkal és lehet hogy egyes igazán megtörtént eseményekkel egészítették ki, és Jézus nevét, mint a megváltót tették az Újszövetség fő alakjának.

A Mithras istenítésben is voltak misék valamint úrvacsorák, üdvösséget hozó keresztelések és hét szentség. A Vatikán a Mithras barlangtemplom fölött fekszik! A legmagasabb rang a Mithras vallásban a páter volt, ebből lett a mostani pápa. A püspöki süveget egyébként Mitra-nak hívják. És hogy a Karácsony ünnep honnan jön, azt ugye tudjuk, Mithras születési dátumából. Az első "keresztény" csoportok Jézus születését január 6-án tartották, egészen addig, amíg Konstantinus Jézusnak más ünnepnapot rendelt."

Nos az a helyzet, hogy a kereszténység egy innen-onnan összelopkodott, összekoppintott vallás. Még a mennyországot és a poklot sem ők találták ki, mert azt például Zarahusztra vallásból lopták el, ami szintén perzsa eredetű.

hasonlo_istenek_hu.jpg

----------------------------------------------

Kiegészítések:


Egy jó írás a témában

Egy másik írás a témában

Az angol vallástudományból átemelt ábra, de ki kell nagyítani az érdekes részletek miatt. Szépen lehet látni itt is, az egymást összekötő vonalak miatt, hogy a kereszténység az lényegében judaizmus és mazdaizmus/zoroasztrizmus koppintás.  Ez csak egy képrészlet:

 keresztenyseg_koppintasai.JPG

 

A vallások evolúciós fáját is érdemes kinagyítva nézegetni:

evolutionary-tree-religion-2_0.jpg

 

A vallások kialakulásának evolúciós fájából is jól látszik, hogy a kereszténység a judaizmusból vált ki, amely előtte az atonizmusból és a zoroasztrizmusból is merített/koppintott. A kiválás után meg lényegében ZombiJézuska átvette Mithrász Isten legfőbb tulajdonságait. Felvetődik a kérdés, hogy ez most memetika, vagy csak egyszerű plagizálás és lopás volt?

vallas_evoluciao_fa_reszlet.JPG

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr5798005

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Zeitgeist: Jézus nem létezett, a Biblia hazugság 2016.07.22. 08:37:55

Ez a Zeitgeist c. film egyik állítása. Ebben azt állítják - ami sokunknak és persze egyre többünknek nem újdonság - hogy a keresztény vallás teljes egészében plagizálás, tehát egy nagy átverés. Ez sajnos a megdöbbentő igazság. A film egy az egyben r...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.06.14. 07:45:01

A cikk direkt nincs tulbonyolítva, hogy közérthető és könnyen emészthető legyen. Aki beleássa amagát az megleli a bizonyítékokat, annak ellenére, hogy az RTKAT persze ezek irmagjait is igyekezett kiírtani.

Bummer 2007.06.14. 16:50:04

Olyannyira irtja az írmagját, hogy rk hittanórán tanítják a Sol Invictus-kultuszt :-)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.04.12. 08:07:04

Julius Evola

A MITHRÁSZ-MISZTÉRIUMOKRÓL

E. Renan írja egy helyütt: „Ha a kereszténységet lesújtotta volna valami halálos »kór«, a világ mithraizálódott volna”. Vagyis a világ Mithrász vallását vette volna fel. Számos kutató egyetért abban, hogy a mithraizmus volt a kereszténység legkomolyabb, s egyúttal legvonzóbb riválisa, amivel valaha találkozott. A mithraizmus a Krisztus előtti évszázad első felében érkezett Rómába és a Krisztus utáni harmadik században élte virágkorát. Mint vallás széltében-hosszában elterjedt az egész Birodalomban, ahol különösen az időközben földbirtokossá lett egykori légionáriusok váltak híveivé. A mithraizmus összhangban állt harcias, férfiúi szellemükkel, aminek köszönhetően például Hadrianus, Commodus és Aurelianus császár is a kultusz beavatottjává lett. A Krisztus utáni második század végére a mithraizmus a Birodalom hivatalos vallásává lett, magát Mithrászt pedig a Birodalom védőszentjeként és élharcosaként ünnepelték. A Mithrász-kultusz a Napisten, Heliosz kultuszával is egybeolvadt, akit mint legfőbb, legyőzhetetlen isteni hatalmat tiszteltek. Az egyik legnagyobb mithraista ünnep december 25-e volt, a téli napforduló, a Nap újjászületésének napja (die natalis Solis invicti Mithra). Bomlasztó működésükben a keresztények átvették ezt az ünnepet, karácsonnyá változtatva. Mint ismeretes Konstantin császár tétovázott, hogy a kereszténység vagy a mithraizmus mellett döntsön, nem úgy mint Julianus, aki a Mithrász-misztériumok híres beavatottja lett. Julianus imperátor a mithraizmus, valamint az újplatonikus metafizika s a titkos hagyományok felé fordult avégett, hogy megvalósíthassa merész, nemes tervét: az egyre szélesebb körben terjedő keresztény hittel szemben az ősi római kultuszokhoz való visszatérést.

Azt a felvetést azonban, hogy az ókori világ a kereszténység felvétele helyett mithraizálódhatott volna, fenntartással kell kezelnünk. Tudniillik a kereszténységgel való eredményes versenyhez a mithraizmusnak saját színvonalát lejjebb kellett volna szállítania. Ha ugyanis megmarad eredeti valójában, nagyon valószínűtlen, hogy képes ugyanolyan népszerűségre szert tenni, mint a jézusi vallás, amelyet a mindenki számára nyitva álló megváltás szentimentális tana jellemez. A mithraizmus az ősi perzsa vallás, az úgynevezett mazdaizmus egyik vonulata. Ez a mazdaizmus az, ahonnét a Mitrász-kultusz központi motívuma származik: a Világosság/Jó és a Sötétség/Gonosz erőinek egymás elleni harca. Noha a mithraizmusnak lehettek volna vallási és exoterikus formációi, a centrális mag a misztériumaiban, vagyis a szó szoros értelmében vett beavatásban maradt volna. A vallás és a beavatás különválasztása, ami később egyre általánosabbá vált, önmagában korlát volt a mithraizmus számára, mégis ezáltal maradt a Hagyomány kereszténységnél tökéletesebb formája. A továbbiakban elsősorban magukkal a misztériumokkal, illetve ezek természetével fogunk foglalkozni, azon adalékok alapján, amelyek ókori íróktól és a különféle ókori emlékművekre festett képekből gyűjthetőek össze. Ezek ugyanarról a földrajzi helyről, e kultusz és misztériumainak központjaiból származnak. Ezen adalékokon túlmenően – amelyeket Franz Cumont összegzett egyik főművében – a jelenleg Párizsban található, Mágikus Nagy Papirusz Mithrászi Rituáléját (görögül Apathanatismos) fogjuk elemezni. E szövegfordítással és kommentárral együtt a Bevezetés a mágiába című könyv első kötetében található meg. Úgy vélem, a Mithrász mítosz benső értelmének feltárását az archaikus szobrokon és domborműveken megörökített epizódokkal kell kezdeni, amely alkotások közül némelyik művészi remekmű. Hangsúlyozni kell, hogy e mitikus képek olyan valóságos élményeket jelenítettek meg, amelyeket a beavatandó személyek éltek át. A cselekménysor az istenség hőstetteit elevenítette fel, akivel a beavatottnak eggyé kellett válnia.

A mítosz szerint Mithrász egy folyó mellett heverő kősziklából született (theos ekpetras, petrogenos Mithra) az őseredeti uranikus fény megnyilvánulásaként; e csodás születést csak a hegycsúcsokon rejtőző „őrzők” észlelték. Az „őrzők” valójában a „láthatatlan mesterek”, vagyis olyan, az őseredeti állapotot megőrzött lények, akiket – Hésziodosz szerint – sohasem érhet utol a halál, akik a következő korokban is tovább élnek, s akiket a „felébredetteknek” neveznek.

A víz és a kőszikla a létesülési örvény s az ezt uraló princípium kettősségére vonatkozik. A kősziklához a különböző hagyományokban számos jelentés kapcsolódik. Bizonyos értelemben párhuzamot lehet vonni például Mithrász születése és Arthur király legendájának egyik eleme, nevezetesen a vízen lebegő sziklába mélyesztett kard között. Amikor Mithrász kilépett a kősziklából, az egyik kezében kardot, a másikban fáklyát tartott: az erő s a megvilágosodási képesség szimbólumait.

A kőszikla a benső erő és szilárdság szimbólumának is tekinthető, amik a beavatandó személy számára nélkülözhetetlenek. Ezek a nélkülözhetetlen tulajdonságok képezik újjászületésének fundamentumát.

Bizonyos ókori beszámolók s különösen a nyelvtudós Nonnus szerint a Mithrász-misztériumok neophytájának számos megpróbáltatáson kellett keresztülmennie: tűzön s vízen kellett átgázolnia, s egyaránt tűrnie kellett a hideget, az éhséget s a szomjúságot. Más források szerint a neophytát még olyan színlelt – noha számára valóságos – helyzet elé is állították, amelyben gyilkosságot kellett elkövetnie, hogy szenvtelenségét s elszántságát ezúton is igazolja.

Ugyanakkor azt sem lehet kizárni, hogy ez utóbbi motívum a szülőkőszikla szimbólumával áll kapcsolatban, ami a beavatási újjászületés egyik előfeltétele. Bárhogyan is legyen, az említett képességek a mítosz későbbi részeiben kiemelt jelentőséget kapnak, amikor is a neophytának egy, a meztelen testét korbácsoló, viharos „széllel” kell szembenéznie. Ezt követően Mithrász egyenesen egy fához siet, leveleiből ruhát készít magának, gyümölcseit pedig elfogyasztja. A fa beavatási szempontból ugyanaz a fa, amelynek gyümölcsére Ádám áhítozott, hogy „olyan légyen, mint az Isten”; a Genezis könyve szerint azonban a fa közelébe jutást az Ótestamentum Jehovája eleve megakadályozza.

Ezt az értelmezést a mítosz egy további epizódja is alátámasztja, ami Mithrász és a Nap, a lángoló AEon közti harcot írja le. Az epizód végül egy megállapodással zárul. Ezután Mithrász elnyeri a Nap korlátlan hatalmát. Azt a hatalmat, amely a hvareno, az ősi mazdaikus (perzsa) hagyomány glóriájával egyértelmű. E „glóriát” az égi istenségeket beragyogó természetfeletti tűzként ábrázolták, olyan tűzként, ami alkalmasint leszállt, hogy felékesítse, megszentelje s legyőzhetetlenné tegye a királyokat. A királyt, ha reá a „glória” leszállt, az embereknél ontológiai értelemben magasabb rendűnek tekintették, s alattvalói halhatatlanként tisztelték. Mithrász, miután eggyé vált a sötétség felett örökké diadalmaskodó Nappal, a Római Birodalom védelmezője s főistene lett. Mithrász rangjára a mítosz kulcsjelenete, a bika megölése is rávilágít. Mithrász kifürkészi a bikát, s vár. Amint a bika feltűnik a barlang mélyéről, felpattan reá és szarvainál megragadva igyekszik meglovagolni. Ekkor a bika Mithrásszal a hátán vad vágtába kezd. Ő azonban nem engedi el, hanem „hagyja magát vitetni”, miközben végig uralja, mígnem az állat visszatér barlangjához. Itt Mithrász kardjával ledöfi. Ez az elementáris, „alvilági” életerő (bika) és átalakítója (Mithrász) közötti küzdelem szimbolikus ábrázolása, aminek a célja az életerő feletti ellenőrzés és uralom megszerzése. A leszúrt bika oldalából szivárgó vér búzává változik, s ahogy a szemek a földre hullanak, „vegetációt” sarjasztanak. Ekkor mindenképpen meg kell akadályozni, hogy a (mítoszban lefestett) tisztátalan állatok e „vérből” ihassanak. Ennek is ezoterikus értelme van: ha a neophyta, vagy hős úgymond nem „tiszta”, a lényében hordozott alacsonyrendű elemek a felszabadult erő hatására végzetesen felerősödhetnek. Emiatt nemcsak a transzfiguráció vetélhet el, de szörnyű, végzetes következmény is előállhat (erre az alkímiai hermetizmus egy, a most tárgyalttól eltérő szimbolikában szintén figyelmeztet). A mítosz egy másik változata szerint, a bika vére borrá változik. Ez feltehetően azokra a következményekre utal, amiket egy mágikus részegség von maga után.

A mítosz e jelenete azért is lényeges, mert egy sajátos rítus kialakulásához vezetett a beavatási szertartásokban: a „vérkeresztséghez”. A mitréket, vagyis azokat a helyeket, ahol a misztériumokat celebrálták, oly módon építették, hogy egy magasabban és egy alacsonyabban fekvő – rendszerint földalatti átjárót képező – részből álljanak. Az alapkövetelményeknek megfelelő neophyta az alacsonyabb részen fekvő átjáróban helyezkedett el. Amikor bebocsátást nyert a magasabb területre, ruhátlan testét már a hierophant által levágott bika vére borította. Ilyen vagy hasonló szimbolikus élményeket kell társítani a – kereszténység baptismos rítusával egyenértékű – „vérkeresztséghez”.

A Mithrász-misztériumok beavatottjának élményei kapcsán, egy fent már említett rítusról, az úgynevezett apothanatismosról kell még szólni. Ebben a mithraista sajátságok a gnoszticizmusból s más, mágikus hagyományokból eredő elemekkel vegyültek össze. E szuggesztív szöveget – Dieterich, a fordítás első ( 1903) megjelentetője – „liturgiának” nevezte. A kifejezés nem egészen pontos, ugyanis itt nem himnuszokkal s effélékkel megtöltött szertartásról van szó, hanem egy utasításokat, mágikus formulákat és invokációkat tartalmazó rítusról, illetve az ezekkel összefüggő élmények leírásáról. A rítust feltehetőleg egy előbeavatás előzi meg, mivel az első invokációban a neophyta kijelenti, hogy a „szent szertartásokon” már megtisztult, továbbá hogy „a félelmetes erők erejének” s a „fáradhatatlan jobb kéznek” már birtokosa. Most az „öröklétben való születésre”, az alacsonyabb világokat irányító Végzet törvényének a széttörésére vállalkozik, s az istenek és az AEon (a „tündöklő glória Ura”) látására készül. A rítus arra vonatkozik, miként tárulnak fel a kapuk, felfedvén a Hét Létezőt, akik először női, majd – mint a „Mennyei Pólus Urai” – férfiúi arculatukban tűnnek elő. A teurgikus akció a Hét Létező fölé ragadja a neophytát, amikor villámlások s vakító fényáradat közepette egy alak tűnik elő: maga Nap–Mithrász, akivel a mistének szembesülnie kell. Végül, paranccsal el kell érnie, hogy ne válhassanak el többé, s hogy (felvéve természetét) maga transzformálódjon Nap-Mithrásszá, a „halál pillanatáig, egyesülve a palingenesisben (újraszületésben), s ebben a maradéktalan egyesülésben elérje a tökéletességet.”

A rítusnak számos további részlete is van, amelyekre azonban most nem térhetünk ki. Az érdeklődőknek rendelkezésére áll a szöveg, amelyet, mint említettem görögből lefordítottak és kommentárral is elláttak. Ebben az összefüggésben csak annyit kell hozzátenni, hogy a mithraizmus is ismeri a hét planetáris szférán keresztüli utazást, ám jelen esetben ezt fordított irányban taglalja, ugyanis a Mithrász-misztériumokban az utazás nem egy, a „szükségszerűség szféráinak” a hálóiba való egyre mélyebb belegabalyodást jelent (más szavakkal, nem egy egyre elhatalmasodó feltételezettséget, ami végül az emberi állapotba torkollik), hanem e szférák fölé való emelkedést, az anyagvilághoz fűző kapcsolódások „levetkőzését”, egészen a Legfensőbb Princípium, a Feltétlenség megvalósításáig.

A HETES szám az intézményesített mithraizmus beavatási szintjeiben is megjelenik. E szintek emelkedő sorrendben a következők: Holló (Corax), Okkultista (Cryphies), Harcos (Miles), Oroszlán (Lion), Perzsa (Perses), a Nap küldöttje (Heliodromos) és az Atya (Pater). Az idevonatkozó értelmezés szerint az alsóbbrendű természetet egy előzetes „mortifikációnak” kell alávetni. (Ez a Holló hermetikai–alkímiai szimbolikájával mutat megfelelést, s ezt gyakorta hozzák összefiiggésbe a nigredo fokozattal, ami: a 'feketítés' művelete.) Ezt követően a miste egy okkult létformát vesz fel (második fokozat). A harmadik szinten a mithrász-beavatottak légiójának válik harcosává, amely közösséget e hagyomány harci szelleme miatt miliciának nevezték. Az ezt követő fokozat a harciasság felfokozását képviselte, míg a „Perzsa” szintje a mithraizmus forrásával, a perzsa Fény-kultusszal fennálló kapcsolatot hangsúlyozta. Ami a Miles fokozatot illeti, Tertullianus azt mondja, hogy amikor a törekvő e szintre emelkedett, felajánlottak neki egy kardot s egy koronát, hogy válasszon. Természetesen a kardot kellett választania, elutasítva a koronát, mondván: „az én koronám Mithrász”. A Nap küldöttjének szintjén (a hatodik szinten) a beavatott ugyanazt a minőséget tükrözi, mint amit a mítosz Mithrásznak tulajdonított a Heliosszal való szembeszegülését követően. Végül az Atya szintje a mithraista közösség vezetőjének a rangját jelöli (pater sacrorum, pater patrum), azét, aki mások beavatására felügyel.

Úgy látszik tehát, hogy ha a mithraizmus nyert volna teret a kereszténység helyett, s képes lett volna központi magját megőrizni, egy szabályszerű beavatási Hagyomány a nyugati civilizáció későbbi korszakaiban is fennmaradhatott volna. Ami a külső, vallási arculatot illeti, Mithrász a soter (megváltó, életetadó) címet vehette volna fel. Emellett a „legyőzhetetlen Isten” (Invictus Mithra) kifejezés is lényeges, ami alapján Mithrász a Római Birodalom szoláris védőszentjévé lett. Úgy tisztelték, mint a győzelmet hozó mazdaista hvareno birtoklóját. Mindez összhangban állt a fortuna Regia (a Tuke basilesos latin fordítása) ősi római hagyományával, ami a római szenátus kultuszának célját képező „győzelem” formájában nyilatkozott meg. Látható tehát, hogy bár a mithraizmus kulturális, szakrális, sőt beavatási rendszert épített ki, a nyugati világot kikezdő hanyatlási folyamatnak – éppen lényegéből adódóan – nem tudott ellenállni. Ez az involúció a dicsőség s a fényteli hatalom horizontjait Nyugat elől lépésről-lépésre elhomályosította, olyannyira, hogy végül a természetfelettivel minden létező kapcsolat helyrehozhatatlanul megszűnt. Annak ellenére is megszűnt, hogy továbbra is létezett beavatás, amely azonban már nem egy rendszer központi eleme volt, hanem csupán egy titkos áramlat, noha ez olykor-olykor a kereszténység győzelme ellenére is felszínre bukkant.

www.tradicio.org/kvintesszencia/mithras.htm

suncaffe 2016.07.20. 17:59:39

Örülök, hogy olvashattam!

Lawrence27 2016.12.22. 10:23:58

És??? Ezek mind csak külsőségek. Nevek, rituálék, dátumok és sok tárgyi tévedés. Szeretnék hallani inkább Jézus tanításairól. Miért az exterizmusról beszélünk?

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2021.05.03. 22:07:56

A római birodalom a kereszténységet megelőzően meglehetősen toleráns volt a különböző vallási irányzatok, hitvilágok és kultuszok iránt. Kifejezett „államvallás” nem volt, de a jól működő birodalomnak nem is volt rá szüksége. A legelterjedtebb vallások közé tartozott a Mithrász-kultusz, különösen a 3. században, a Sol Invictus, a napisten kultusza, de emellett megjelent az egyiptomi vallás (Szerápisz– Ízisz–Hórusz) és módosulásai (Ozirisz/Dionüszosz – Ízisz/ Démétér), valamint a legkülönbözőbb „pogány” hitek (görög, etruszk, trák stb.), a birodalom lakosságának és rabszolgáinak sokszínűségét tükrözve. A korabeli leírások szerint a Mithrászvallás is tartalmazta a következő ceremóniaelemeket: templomba lépve vízbe mártott kézzel keresztvetés, a mise alatt kenyér- és boráldozat, a hívek keresztelkednek, bérmálkoznak, hisznek a jó cselekedetek általi üdvözülésben és a halál utáni életben, a vasárnap szent nap volt stb.

IGe§ 2022.10.08. 16:38:36

The Evolutionary Tree of Religion

THE HUMAN THE EVOLUTIONARY TREE OF RELIGION (Faith, Myths & Mysticism) v 2.0 ODYSSEY European African Middle East Indian N. American Central / Mesoamerica S. American New Guinean / Australian East Asian Arctic Oceanic Transported to the Americas via the slave The Golden Scientology Anthroposophy 1887 CE 1912 CE Neo Wicca Thelema Reform Plains Ásatrú Rodnovery Romuva 1870 CE Baha'i Faith 1844 CE Ayyavazhi Mormonism 1954 CE 1830 CE Macumba 1900 CE Umbanda 1900 CE Dawn 1890 CE 1890 CE Druidism 1954 CE 1904 CE 1772 CE Judaism 1809 CE Hoodoo Indians Haitian 1800 CE Plateau Shamanism Indian 1700 CE 1833 CE Santo 2000 CE African Daime e Polytheism 1550 CE Voodoo 1685 Candomblé Santeria 1550 CE 1550 CE /TV Spiritism 1930 CE Shamanism 1750 CE 1500 CE Pueblo Kabbalah 1270 CE Aztec Shamanism 1450 CE Polytheism Incan 1200 CE Polytheism 1100 CE 1500 cE Catharism 1143 CE Inuit Shamanism Protestantism Rosicrucian XX Sikhism 1500 CE 1250 CE 1517 CE 1000 CE Sufism 850 CE Mississippian Shamanism Iroquois V Shamanism 1000 CE 1407 CE 800 CE Theosophy 1200 ČE 1000 CE Bon Vajrayana Buddhism Buddhism 800 CE 800 CE Islam East Orthodox Catholiciem 1054 CE 1054 CE (Shi'ite) 856 CE 750 E Norse Neo-Platonism Bogomilism Manichaeism - 940 CE 270 CE Mahay ana Buddhism Teotihuacan Polytheism 200 CE 500 CE Hermeticism 100 CE 250 CE 100 CE Polytheism 100 BCE Mithraism 250 CE 70 BCE Christianity Hellenistic Islam May an Hellenism Gnosticism 300 BCE 33 CÉ Judaism (Sunni) 300 BCE 820 CE Polytheism O 250 BCE Celtic 100 BCE Taoism Shinto Confucianiam Tengrism 550 500 BCE 500 BCE 300 BCE Slavic Theravada Polytheism 800 BCE Polytheism 500 BCE Buddhism A 250 BCE Hopewell Shamanism (Oo O CE Micronesian Animism 200 BCE 500 вСЕ Jainism 1000 BCE 1200 BCE Germanic H Polytheism A Greco-Roman 3 Mystery Cults XX Judaism Phoenician Polymeism Hinduism Buddhism Olmec Shamanism Polynesian Animism BEB888 8 1200 BCE 950 BCE3 Anasazi 1000 вСЕ Baltic 520 BCE 750 BCE Shamanism 1700 BCE Shenism: Chinese 1500 BCE 1850 BCE Polytheism 2000 BCE Ethiopian Polytheism A Polytheism 900 BCE 888 1500 BCE Zoroastrianism 1100 BCE s 1000 BCE folk religions 2000 BCE Greek Atenism 1348 BCE 2000 вСЕ 2000 BCE Vedic (Early Hindu) Polytheism 1700 BCE 2500 BCE Finnish Sami Shamanism Shamanism Melanesian Animism Indo-Iranian Polytheism Canaanite Polytheism 3000 BCE 3000 BCE 2000 BCE 2000 BCE 3500 BCE Proto-Indo Indus Bantu Animism O4 3000 BCE S Valley Nilotic European Polytheism 3500 BCE Animism Egyptian 2500 BCE A Polytheism 3000 BCE 3500 вСЕ Shamanism 3000 BCE 3300 BCE Muism Mesopotamian Polytheism 4000 BCE 4000 BCE Many of the Germanic and (Korean Shamanism) Archaic Indian Kosma Shamanism 4500 BCE Balto-Slavic 4500 BCE Shamanism Wuism 8000 BCE 4500 BCE myths were influenced by Sami-Finnish (Chinese 5000 вСЕ Berber Animism Y 9.000 BCE Yoruba E Animism 9000 BCE Shamanism) GE 5000 BCE shamanism. 10,000 BCE Proto-Nostratic (O) 20,000 BCE 15,000 BCE 0000000 Middle East Shamanism 12,500 BCE Central Asian East / South Asian Shamanism 12,500 CE Fosna Paleo-Indian A proposed origin language from Eurasia that unites the majority of world languages. It is spečulated that the people who spoke this anclent tongue were practitioners of shamanism (a bellet in a spinit world that permeates all nature). 30,000 BCE San Aboriginal Dreamtime New-Guinean European Animism Shamanism 10,000 BCE Shamanism 12,500 BCE Shamanism Animism 40,000 8000 BCE Animism 40,000 BCE 40,000 BCE 40,000 BCE 40,000 BCE 50,000 BCE 60,000 BCE This graphic Mustrates how this Nostratic faith may have spread out across the continénts, following the path of human migration, evoving Into the muittude of relliglons we are famlar with today. 70,000 BCE Facebook.com/Humanodyssey UK. pinterest.com/humanodyssey Twitter: @Simon_E_Davies it is possible the earlest sign of relligious activity can be traced back to the Middle Palasolithic where our distant ancestors began to bury thelir dead in a rituallstic manner, and create symbollc artefacts (early signiflers of spiritual activity). PLEASE NOTE ; due to the vague nature of mythology. the origins to many of these faiths are estimates only and should mot be counted as fact. This chart cam only offer an approximation to the fou nding dates of ancient religio ms. © Designed By 80,000 BCE ---- Influenced by another religion 90,000 BCE Simon E. Davies ANIMISM: 100,000 BCE Adapted from another religion 100,000 BE

vilagnezet.blog.hu · vilagnezet.blog.hu 2022.10.09. 10:59:13

"Mithrász. Nagyrészt róla koppintották Jézus sztoriját" című blogbejegyzésem egyértelmű tényekre alapul. JahveZsidóSátánIsten avatárja azaz ZombiJézuska csak egy plagizált mítoszalak, a valóságban soha sem létezett. Memetikusan, azaz pszihovirus-szerűen (vallás/hit, konteó, álhír, fake news, hiedelem, áltudomány, posztmodern filozófia, téveszme, pletyka ...) terjedt csak el ez a mese.
süti beállítások módosítása