Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

VW TSI motor láncfeszítése a másik csalás?

2015. szeptember 22. - IGe


A vád igaz, a vw főnöke elismerte. Nem tagadja a csalás vádját a VW vezetősége. Bocsánatot kértek. Mármint egy leleplezett csalásuk, a szennyezőanyag kibocsátás manipulálása miatt, ... de mi van a többivel?

vw_tsi_lavcfeszites.jpg

A VW-nek volt és van ezen kívül több szemét húzása is véleményem szerint. A TSI motorok vezérlése jó sokáig vezérműlánc alapon zajlott és szerintem gyártási hiba volt benne.

Sok kocsitulajdonos hiába jelentkezett a garanciális időn belül, minálunk például 3 éven belül, hogy zörög a lánc és valami nincs rendben, ál magyarázatokkal lerázták. Aztán amikor a gyártási hibából eredő gond túlment a garanciaidőn, és komolyabbá is vált, rögtön javasoltak -munkadíjjal együtt- egy közel 500 eFt-os teljes vezérműegység cserét, mert a VW módosított és most már csak ez a jó és csak egyben lehet kicserélni 5-6 alkatrészt. Ezek a vezérműtengely szögállító egység, lánckerék, lánc, lánc távtartók, olajos láncfeszítő készülék, vezérmű fedél, néhány csavar. Lásd a képen. (2016-ban forgalomba került egy gazdaságos "vezeklő" szerelő szett, harmad áron)

dsc03185.JPG

A legtöbb VW TSI motornál egyébként nem a láncnyúlás a fő probléma, tehát annak kicserélése önmagában nem sokat ér. A mi kocsinknál 150.000 km körül kellett teljes motorvezérlés meghajtást cserélni. Tehát TSI, azaz turbó benzines kocsi és nem diesel. Az hogy már 30.000-nél 1 évesen ( 2010-ben ) is jeleztük, meg aztán további kétszer a lánccsörgést és kértük a javítását garanciaidőn belül, már utólag mellékes. Most néhány hónapja kifizettük a 480 eFt-os számlát, ami lehetett volna 600 eFt is, mert rá akartak beszélni a szervizben a bütykös tengelyek és a láncegység bemart fedelének a cseréjére is. Az alábbi képen sértetlen fedél látható. A mienknek a középső részén elhelyezkedő kis hullámos alakú, benne egy csapocska alu részt a felette elhelyezkedő valamilyen szonda fekete műanyagával együtt bedarálta a lánc. A fekete műanyag dobozú szondát cseréltük a sérült fedél maradt. Képre kat és nagy lesz.

tsi_vezerles_fedel.JPG

Kikértem és elhoztam a kicserélt alkatrészeket és ezek az észrevételeim:

  • A tervezési-konstrukciós hiba fő forrása az alul méretezett láncfeszítő dugattyúfal (3 mm körüli), ami idővel oválissá tud nyúlnyi és a láncfeszítő dugattyú be tud benne feszülni. Illetve elfolyathatja maga mellett az olajat. Ez egy körülbelül 7 ezer forintos alkatrész. A legfelső kép középen látható, kiszerelt rugóval és dugattyúval. Ezen a videón meg a lötyögését mutatom be. ( A videó készítése közben végeztem néhány mérést is és ahogyan megítélem a belső felületen meg kopásnyomok lelhetők fel. Tehát nem csak a falvastagsággal, hanem az anyagválasztással is probléma lehet)
  • Második forrás, hogy a láncfeszítők könnyen törő műanyag elemek, amelyeknek le is törnek darabjai.
  • Harmadik hibaforrás, hogy a lánc túl hosszú és túl nagy a súlya, ami a döccenők, terhelésváltásoknál ütésszerű "csapásokat" közvetít a láncfeszítőkre és a láncfeszítő dugattyúra is. Indításkor nincs megfelelő erejű előfeszítés, lötyögő állapotból indul. A dugattyús olajfeszítő pici rugócskája ezt megoldani képtelen.

tsi_motor_lanc.jpg

  • A lánc a mi kocsinkban többsoros és kellően erősnek látszik. Sőt szerintem a hiba egyik forrása az, hogy túl nehéz is egyben és nincs kellő képen megvezetve és kitámasztva.
  • vw_tsi_lanc.jpg
  • Egyedül a vezérműtengely szögállító szerkentyűt nem szedtem még szét, így arról nem tudok nyilatkozni érdemben, de azt is ki kellett cserélni. Cirka 161.316 Ft. !!!??? Az alábbi képen a bal oldali nagy konzervdobozszerű valami az.

tsi_gyari_hiba.jpg

Egyébként sokakhoz hasonlóan mi is imádtuk addig a kocsinkat, ameddig nem kaptunk egy 480 ezres javítási számlát. Előtte meg félévvel egy 175 ezreset. A 175 ezresnél a klíma-kompresszor lökéskiegyenlítő tengelykapcsoló egységet is magába foglaló szíjtárcsája esett szét, de csak kompletten cserélték egyben a klímakompresszorral. Oké, ez még előfordulhat, elmegy.

Viszont amikor láttam a motorvezérlés lánckamrájában lévő dolgokat, na akkor elegem lett a VW-ből. Picit kellett volna csak az olajnyomásos dugattyús láncfeszítő oldalfalát erősebbre tervezni és a láncfeszítő elemeket, meg aluból és bronzból és nem műanyagból és a kocsi ezen része szinte örök élet.

Tervezett elavulás, tervezett költségek, tervezett alkatrész vásárlás, tervezett bevétel. Tehát előre jól kitervelt átbaszás, ami eszembe jutottak. Ja és ezt felettébb rühellem. Gondolom nem csak én.

Nem veszek többet semmilyen kocsit sem a VW csoportól.

Megjegyzés 2016.06.30-án: Csak nemrég szedtem szét a konzervdoboz kinézetű vezérműtengely szögállító szerkentyűt, amit nem is értem miért hívnak zsargonban okoskeréknek, hiszen semmi okosság sincs benne. Olajnyomásra elmozdulást végez, ennyi. Ezzel az a fő gond, hogy egy teljesen feleslegesen túlbonyolított és túldrágított szerkezet. Ezt a funkciót, sokkal megbízhatóbban el tudná látni egy 160 ezer forint helyett kb 16 ezer forintba kerülő szerkezet is. 

Itt a fotó róla:

dsc03188.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr677808212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.22. 13:45:25

"1. Mitől "tudja" a motorvezérlés, hogy mérőszonda van a kipufogóban? Hol a kis kapcsoló, szenzor?"
....
- Az autó fékpadon áll
- A motortér nyitva van, (hogy jobb legyen a szellőzés egy külső ventilátorral helyettesítik a menetszelet)
- A kormány egyenesen áll, senki nem nyúl hozzá
- Lefuttatják a NEDC-t az autón és megmérik a fogyasztást
- Azt nem tudom, hogy az OBD csatlakoztatva van-e, de szerintem igen.
Ebből is látszik, hogy számtalan pont van, amiből az autó simán kikövetkezteti, hogy éppen NEDC vizsgálaton áll-e vagy Gerhard Plattner vezeti.
- Szerinted miért van motortér nyitás érzékelő az autókban?
- A fékpadon csak a hajtott kerekek forognak, DE a nem hajtottakon is ott van pl. az ABS szenozora.
- A szervokormányok is továbbítják a kormányszöget a CAN buszon.
- A NEDC szigorú gázpedál állás jelformával működik
- Az ODB-n keresztül mindenféle szervizszolgáltatásokon keresztül érhető el a motorvezérlő.
....
Gyulimali 2015.09.21. 16:15

zsoci 2015.09.22. 14:08:42

Kicsit túlbonyoilítjátok. Az OBD-t minden méréshez csatlakoztatni kell a CAN-es kocsikhoz, és azt onnantól kezdve látja a vezérlőelektronika.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.22. 14:33:25

@zsoci:

Igazad lehet, de azt sem tudjuk biztosan. Talán nyilvánosságra kerül majd, hogy mi alapján kapcsolt át a vezérlés "csaló" módba.

jlaci74 2015.09.22. 19:25:16

A klímakompresszor szíjtárcsa is atbaszas. Semmilyen szabadonfutó nincs benne. Egy 6os csavar fogja fel a tengelyre , ami meglazul és lenyalja a ricnit. ( A sajátomon kb. 10e. Ft.ból javítottam... )

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.22. 19:46:54

@jlaci74:
Valószínűleg, sőt biztos, hogy igazad van. Persze, ha lenne tárcsában szabadonfutó, akkor sem került volna csak néhány ezer forintba az az alkatrész. Ennek-annak nem jártam utána, de bosszant, hogy akár egy apró cserélhető alkatrész miatt egy egész nagy egységet kell cserélni, mert csak úgy cserélik.

LAndris 2015.09.22. 20:21:12

Kb tokmindegy mit veszel manapsag. Minden par evre van tervezve.... Legyen az kocsi, laptop, telefon, bicikli vagy akarmi. Ha tudsz gyarakat akik orok termekeket gyartanak es nem 200.000.000, akkor szolj mert engem is erdekel :-)

Deák Sándor 2015.09.22. 20:41:52

Ezt sem kellett volna...

Dzseri 2015.09.22. 23:18:23

A 2.0 pd motorok drámai olajszivattyú meghibásodása már feledésbe is merült? Azt is boncolhatnánk kicsit, érdekes lenne. Egy szaros 7es imbusz jellegű szár hajtja az olajszivattyút a balansztengelyen keresztül. Ami ugye nem egyenlő kerületi sebességgel forog. Tehát üt. Micsoda véletlen pont 200e kmnél pedig a hatlap lenyalódik körré, a hajtás elmegy. További pofátlanság hogy saját tapasztalatom alapján 1750es fordulatszámig ha nincs olajnyomás NEM FIGYELMEZTET A RENDSZER. Mért? Mert az olajnyomás visszajelző lámpa nem analóg, hanem a motorvezérlőn keresztül jelez. Ez a fordulatszám pedig pont egy kényelmes tempomatos autópályán haladós tartomány. Jahogy olajnyomás nélkül a turbó megy el szarni előszőr majd a főtengely. Motorcsere.... és egyedi problèmáról beszélt a vag már évekkel ezelőtt is, nem tipushibáról.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.23. 08:08:50

"Fontos részletek derültek ki arról, hogyan bukott le a Volkswagen az amerikai vizsgálaton. Az egész ügy nem az Egyesült Államokban, hanem Berlinben robbant ki, ahol az International Council of Clean Transportation (ICCT) szervezetnek feltűntek az emissziós értékek eltérései, és azt javasolták amerikai kollégáiknak, hogy az ottani, még szigorúbb normák szerint ismételjék meg a tesztet."

www.origo.hu/auto/20150922-kiderult-hogyan-csalt-a-probapadon-a-volkswagen.html?r=1#comments

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.23. 13:59:32

A Mercedes-Benz inkább nem is gyárt már dizelt.

"A többi autógyár is lép. A konkurensek sem késlekedtek a válaszlépésekkel. A Mercedes-Benznél például igen súlyos döntésre szánták rá magukat, ugyanis Stuttgartban nem a dízelmotorok továbbfejlesztése, hanem a paletta teljes eltörlése mellett döntöttek.Információk szerint a meglepő lépés hátterében a dízelmotorok nehéz továbbfejlesztése áll. Nagyobb, nehezebb modellekben a Euro 6-os norma teljesítését már csak nitrogénodix-katalizátorral és a sokak számára igen kényelmetlen AdBlue adalékkal tudták megoldani.Mivel az emissziós normák egyre szigorodnak, az Euro 7-hez már óriási fejlesztésekre lenne szükség,amit úgy tűnik, nem kíván lenyelni a német gyártó. "

www.investor.hu/news/20150922-volkswagen-dizel-arfolyam-tozsde-csalas-auto.html

asus nexus7 2015.09.23. 17:36:35

Ezert mondom mindig regi 1.9tdi vagy a regi isuzu dti a legjobb Meg ha nincs is benne annyi lo talan Meg szinten a regi merci féle cdi benzinesbol Meg csak japant...

2015.09.23. 22:28:45

Most adom el a VW gépkocsimat. Ok, dízelt nem veszek, mert annyit nem megyek, hogy rentábilis legyen, mag aztán ez a bukás is.
Kérdés, hogy milyen autót vegyek, amibe három nővel és a hozzájuk tartozó kiegészítőkkel (amint tudjuk ezek nem kevesek) még én is beférjek? Platós IFA-t? B@sszus az is dízel.

kewcheg 2015.09.23. 22:37:51

Felértékelődik a hagyományos szívó benzines,mint pl. a Suzuki egyhatosa (Vitara,S Cross) ráadásul ahogy olvasom a teszteket nagyon eltalált egy motor....

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2015.09.27. 15:36:28

legfrissebb hír: "A Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) német szövetségi hivatal október 7-ig adott haladékot a Volkswagennek arra, hogy egy részletes menetrendet dolgozzon ki, hogyan kívánja elérni, hogy az autói megfeleljenek a károsanyag-kibocsátási szabályoknak. Amennyiben nem készül el határidőre a menetrend, a hivatal visszavonhatja a botrányban érintett autókra kiadott engedélyt, így ezek az autók nem csak hogy nem hozhatók forgalomba, de nem is közlekedhetnek Németországban. "

altona 2015.09.28. 21:05:45

25 éve vezetek, csak olasz autót vettem eddíg. fiat 127, Alfa Giulietta 2./84-es, Fiat Croma 2.5 Tdi87-es,
amiket most hajtok:
Ducato 2.5 D92-es, Ducato 1.9 td 88-as! Alfa 155 2.0 TS 8V/94-es, Alfa 155 2.0 TS 16V/97, Alfa 156 2.0 Ts 16V Selespeed.
Kifogástalanok, a vw meg ...ssza meg a szar traktorait! szerintem.

arthur877 2015.09.30. 18:04:03

A konstrukciós hibák mintapéldánya VW-nél az 1,2 HTP 3 hengeres motorok vezérlése is. Ott leállításkor a "visszarugózó" motor átugrasztotta a vezérlést és összefésülte a szelepeket. Ezt a megoldást aztán módosították idővel, még egy-két szerencsés meg is tudta csináltatni a cserét garanciában, de a konstrukciós hibát nem ismerték el, nem javították ingyen ezeket a szétment motorokat gariban, csak módósításnak hívták, és a még garanciális gépet ha bevitte az ember és szólt, hogy csörög, kicserélték az újra...

hehehehe 2016.04.16. 13:08:42

Sziasztok!

2008-as Audi 2.0 TFSi (180LE) is ez a kategória?

Köszi, üdv!

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2016.05.30. 09:23:42

@hehehehe: Szerintem igen. A mi kocsink 2009 áprilisi üzembe helyezésű. Talán úgy 2-3 éve kezdtek visszaállni a bordás szíj vezérmű hajtásra.

Balint133 2016.06.02. 14:26:09

Szomoru, hogy europaban nem ismeri el a gyarto ha hibas termeket dobott piacra. Itt Amerikaban kb mindennaposak az autovisszahivasok mert kiderulnek, hogy konstrukcios/tervezesi...stb hiba lepett fel. (Gyartotol fuggetlenul, pl. VW Dizel botrany, de a csaladban levo Toyota Camry-t is mar visszahivtak vagy 3-4x ezt-azt javitgatni rajta :) )

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2016.06.30. 10:08:40

jaj-papa Creative Commons License 2015.12.09 0 0 34

Nekem is Passat cc 1,8 Tsi Vezérműlánc problémám volt..:( Szintén 480 Ft-os számlát kaptam a kezembe a héten! 58 e Km van a kocsiban..:( Kiábrándító :(

Forrás: forum.index.hu/Article/showArticle?t=9199739

hu0berto 2016.11.19. 12:16:18

Ez a cikk 1,2-es vagy 1,4-es motorról szól?
Vagy mindkettőnél ugyanezek az alkatrészek (és a problémák)?

szombi 2016.11.21. 09:02:44

Ezek szerint az autóipar tele van csalással:
1: Kettőstömegű lendkerék.
A technológia egyáltalán nem új, már a 80-as években is beépítették. Teherautókba. A gond az, hogy a személygépkocsiba rettenetesen gagyi szerkezet kerül(pl. LUK), amiben x ezer km után megfárad a rugó. Először leállításnál elkezd ütni, zörögni, később csattogni, míg a torziós szerkezet szét nem veri magát és jöhet a tréler. -200k
2: Karosszériaelemek.
Aki már meghúzott egy autót, legyen az sajátja vagy másé, tudja: a karosszériaelemek cseréje nem olcsó mulatság. Az a f*stos lemez cukorból van: bármihez hozzáér, tönkremegy és lehet cserélni. Ami drágább nála, az a festék...
3: Klímakompresszor.
Egy olyan valami, ami a 30 éves Lehel hűtőben is van. Körülötte elrohad a hűtődoboz szigeteléssel, zárógumival, mindennel, de a lényegi rész tökéletesen működik, egy deka CFC-t nem enged el. A kocsik klímakompresszora 2-4 évenként elengedi a zaccot, tölteni kell, -100k. Pedig a teljes hűtőkör bent van abban a pici hengerben.
4: Elektronika.
Kell, de a kivitelezés kívánnivalót hagy maga után. Feleslegesen túlbonyolított, a célra tökéletesen alkalmatlan szerkezetek vezérlik a motort, ABS-t, stb. A processzormagot pl. nem tokozzák be, ott lóg a panelre hegesztve, és vékony aranyhuzallal kötik össze a kimenettel. Az egészet pedig zselébe öntik. A dolog szépséghibája, hogy egy apró ütés és valamelyik huzal szakad, nem javítható. Egy kis koccanás és kész a GTK. Szerencsére "maguktól" nem romlanak el, 1 millióból max. 3-4 darab ami előfordul. Ezért is drága. Mi lenne, ha fele ilyen tartós lenne, de cserébe tizedébe kerülne és minden benzinkúton ott figelne egy-két darab? A szabványosításról nem is beszélve...
5: Turbó.
Kell is magyarázni? Egy extrém igénybevételnek kitett drága szerkezet, ami teszi a dolgát és elvileg kiszolgálja az autót. Úgy mint anno a vezérműlánc. De a "nem rendeltetésszerű" használat hamar kinyírja. -200k. Ha kettő van akkor 400. A leggyakrabban emlegetett káreset, ha autópályázás után a parkolóba beállva leállítják a motort, ami egy átlagos cégautó-sofőr számára teljesen természetes dolog. A turbónak nem: 100k/perc sebességgel forog, és még izzik is; A motor leállításakor a tengely olajzása megszűnik, ráég a motorolaj, rossz esetben eltömődik az olajzó-járat is. Egy ilyen drága alkatrészhez tényleg olyan nagy dolog lenne egy kis szivattyú? Esetleg teljesen külön olajzórendszer?

szombi 2016.11.21. 09:29:56

6: Alváz.
Idézem Becsületesnepper szavait: Az alvázvédelem hiánya minden mai autónak problémája, mert amit a gyártó nem tesz rá, az nem kerül pénzbe. Az autógyárak pedig egy valamit utálnak rettenetesen, a költséget. Emiatt minden mai autónak rozsdásodik az alja és a futóműve, de a gyárak nagy ívben leszarják, mert az első vevőnek még nem lesz vele baja, a második, harmadik meg kit érdekel.

progressive attack 2016.12.02. 20:01:56

üdv mindenkinek,
előszös is köszi a részletes cikket, nagyon tanulságos!

1 éves VW Polo 1.2 TSI-t tervezek venni (kb 20-40 ezer kmesek vannak a weltauton). két évig használnánk nagyjából 20ezer km menne bele ezalatt összesen

sajnos semmi konkrét infót nem találtam arról hogy a 2015 közepétől gyártott modellekben már szíjas motor van-e? mire kell figyelnem? nem szeretnénk belefutni ezalatt az idő alatt egy vezérlés cserébe (mondjuk még garancia megy ezekre)

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2016.12.03. 22:14:48

@progressive attack:
Sajnos én sem tudok mindent és nincs itt akkora hozzászólás forgalom, hogy esély legyen rá, hogy más ad neked jó tanácsot. Szerintem kérdezz meg egy szakszervizt, egy forgalmazót és ha tudsz, ami a legjobb keress egy adott netes klubbot is. Majdnem minden márka minden típusának vannak rajongói és szakmai klubjai. Persze magát a gépkönyvét, a leírását is elolvashatod és a motortérbe is betekinthetsz, hogy onnét látszik-e? A lényeg, hogy minél több helyről, minél több infót gyűjts össze, mert nem biztos, hogy ha csak egyet hallgatsz meg az éppen jó.

Brett Shaw 2017.04.06. 11:14:13

Hogyan oldanád meg a vezérműtengely szögállítást sokkal egyszerűbben? Ez az általánosan elterjedt módszer, amelyek különböznek ettől (pl Porsche Variocam) csak még bonyolultabbnak tűnnek.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2017.04.13. 18:42:50

@Brett Shaw: Figyelmetlenül olvasol. Az ára volt a fő gond. Ez nem kerül 160 ezer forintba előállani. Másrészt meg ez nem más, mint egy olajnyomás hatására elmozdulást végző szerkezet, amit eleve hülyeség is az olajnyomással vezérelni, mert az bizonytalan és lüktető lehet. Mehetne egyből a vezérlő jel a motorvezérkő egységből és csak egy elektromos apró oda-vissza mozgó léptetőmotor kell hozzá egy aprócska erőkarral. Ez kb 4-5 ezer forint önköltségen.

vagy csigahajtással

Nagyon sok ilyen változó szepepvezérlés nem is fokozatmentes, hanem csak kétfokozatú és egy himba kattint át egyikből a másik lehetőségbe.

www.sportmotor.hu/magazin/valtozo-szelepvezerles

Simon Árpád 2017.04.27. 22:38:48

@progressive attack: Üdv!
Érdeklődöm sikerült-e megvenni a polot? Eddigi tapasztalat?

progressive attack 2017.04.28. 06:16:04

@Simon Árpád: kedves Árpád! Jetta 1,4 tsit vettünk, eddig semmi gond vele. Kb 2000 km alatt nem is lehet. 2 évesen, kb 25000 kmel fogjuk eladni,így nincs kockázat.
Üdv

Simon Árpád 2017.04.28. 18:05:09

@progressive attack: Üdv!
Köszönöm a választ, sok-sok balesetmentes km-t kívánok. Én használt 1.2 TSI Polóról keresek véleményeket.

Jano76 2017.05.19. 09:26:19

Sziasztok!

Egy jó barátom most szeretne venni max. 2 éves VW PAssat VIII 1,4 TSI-t Németországban. Mi a véleményetek erről a modellről? Hasonló, a cikkben leírt problémák jöhetnek ebben a modellben is? Köszi!

R!ck4 2017.06.11. 16:28:34

@Balint133: Nem tudom, Te kint hol ész, de én itthon élek, és amerikai autók alkatrészeivel foglalkozom, tehát mondhatjuk, képben vagyok. Csak sorolnék párat: Ford Pinto kigyulladós tank, Ford Explorer leváló futófelületű kerékkel, Chrysler Sebring 2.7-es V6 motor olajzási gondok, Dodge RAM eltörő csonkállványok, újabban a GM féle 3.6-os csodamotor vezérlése lesz a sztár... Olvasgass egy kicsit, mielőtt hamis véleményt alkotsz valamiről. njiaai.org/wp-content/uploads/2014/07/Daimler-Chrysler-Vehicle-Problems.pdf

kamor 2017.09.13. 22:43:58

Semmit nem szabad venni a fosvágenéktől. Amíg még kapható addig szívó benzines Japán kocsi pl Honda 1.8 benzin motorral. Ez egy 10 éves konstrukcio és totál megbízható.

kamor 2017.09.13. 22:50:59

@altona: Na az Olasz szaroktól sem kell hasra esni. Fos a legtöbb!

kamor 2017.09.13. 22:55:07

@progressive attack: 2 évre autót? Ezt hogy hoztad össze?

Hejzenberg 2017.09.22. 18:22:26

Az hogy a szerviz lehúz az nem feltétlenül gyártási hiba miatt történik, hanem mert kishazánkban így mennek a dolgok....

IGe. · http://istenteszt.blog.hu/ 2017.11.08. 08:11:57

Az 1.4 TSI-ről

A Volkswagen 1.4 TSI (EA11 CAVD) turbóval és kompresszorral feltöltött motorját lehet utálni, és szeretni is. Mivel én a műhelyben többnyire a hibás darabokkal találkozom, nem feltétlenül tudok objektív véleményt alkotni róla.

Bármilyen motor legyen is egy autóba építve, egyetlen szabály létezik: csak olyan alkatrész nem romolhat el, ami nincs beépítve. A korszerű közvetlen benzinbefecskendezéses motor alkatrészei jellemzően drágák. Ennél a típusnál erre a jelenségre rátesz a Volkswagen pofátlan cserealkatrész-üzletpolitikája.

Lehetetlen úgy élni a mindennapjainkat, hogy attól rettegjünk, mi romlik el holnap az autónkban, mégis érdemes autóvásárlás előtt tájékozódni az alkatrészárakról, várható szervizelési költségekről. Annak az esélye, hogy valami elromlik az autónkban, a futásteljesítmény emelkedésével egyre valószínűbb.

Néhány alkatrész meghibásodás a teljesség igénye nélkül (a cikkben szereplő CAVD motorhoz)

- Befecskendezőszelepek: meghibásodásuk 200 000 kilométer fölött jellemző inkább. A szórásképük megváltozhat, égéskimaradásos motorüzem a jellemző tünet. Ha cserélni kell, érdemes szettben, vagyis négy darabot.

Cikkszáma: 03C 906 036 M, és kb. 90 ezer forint körüli összegért juthatunk hozzá darabjáért.

- Nagynyomású szivattyú: meghibásodása keverékképzési hibát okozhat. Esetenként a meghibásodása miatt hígíthatja a motorolajat benzinnel, ezért ha emelkedik az olajszint a motorban, vagy túlzottan benzinszagú, akkor lehet számítani a cseréjére. A 03C 127 026 P cikkszámú alkatrészt 96000 forint körül adják.

- Nagynyomású szivattyú: meghibásodása keverékképzési hibát okozhat. Esetenként a meghibásodása miatt hígíthatja a motorolajat benzinnel, ezért ha emelkedik az olajszint a motorban, vagy túlzottan benzinszagú, akkor lehet számítani a cseréjére. A 03C 127 026 P cikkszámú alkatrészt 96000 forint körül adják.

- Vezérműlánc és kapcsolódó alkatrészei: a korai 1.4 TSI motorok esetén nagyon sok gond volt velük. A sokadik módosított verziókkal elérték azt, hogy - véleményem szerint - 100000 kilométert el lehet autózni biztonsággal két csere között. Sok időnek kellett eltelni ehhez, és sok Volkswagen-tulajdonosnak okozott ez a probléma anyagilag fájó bosszúságot. Szükségmegoldásként el szokták végezni a részleges javítást is, ekkor csak láncot és feszítőt cserélnek.

Precízebb, ám fájóbb a teljes szett cseréje, ami munkaköltséggel együtt meghaladja a 350 000 forintot.

Csak egy kiragadott részlet: a 03C 109 088 E cikkszámú vezérlésmódosító kerékért jelképes 195 000 forintot kell leszurkolnunk. Csak összehasonlításképpen például a Peugeot-nál egy ugyanilyen funkciójú alkatrész kijön 30 000 forint alatt. Rossz fényt vet a márkára az ilyen jellegű extraprofitra való törekvés, bár kétlem, hogy a cikk megjelenésének napján a homlokára csap a VW-konszern valamelyik vezetője, és elszégyelli magát, hogy nem elég, hogy nem sétáltak át a Suzukihoz megkérdezni, hogy ők honnan vásárolják a vezérműalkatrészeiket, de még pótalkatrészként is a reális ár hatszorosát kérik el...

- Turbófeltöltő: A középrészének, tengelycsapágyazásának meghibásodása még hosszú csereperiódus mellett is ritka. Jellemzőbb, hogy a nagy hőterhelés miatt a wastegate-szelep tengelye kopik meg, így akadozhat a nyitása-zárása, ami teljesítménycsökkenéshez vezet.

- Kompresszor: Én magam nem találkoztam kompresszor hibával, az azt meghajtó vízszivattyú kuplungja viszont sűrűbben fogyó alkatrész.

A 03C 121 004 J cikkszámú alkatrész 120 000 forint körül beszerezhető, ha leadjuk a régit, akkor gyári cseredarabként húszezerrel olcsóbb. Ehhez egy X-et kell ütnünk a cikkszám végére. Csak a napi humor kedvéért jegyzem meg, hogy a kompresszorolaj literjének ára 140 000 (ha csekkre írnánk, egyszáznegyvenezer) forint, de csak 0,15 l kellhet belőle, van ekkora kiszerelésben.

- Szívószelep-kokszosodás: 100000-120000 kilométerenként ki kell tisztítani az alábbi módszerrel. Ma már az AUDI-nál gyári technológia, valószínűleg később a Volkswagennél is az lesz (reméljük még azelőtt, mikor az asszonyok otthon az odaégett palacsintát már szemcseszórással pucolják le a serpenyőről.)

- DSG duplakuplungos váltó: a váltó javítása fájdalmas lehet, de egy kuplung javítókészlethez (0AM 198 140 A) hozzájuthatunk 180 000 forint körüli áron. Munkadíjjal, egyéb kiegészítőkkel így is elérheti a 300 000 forintot egy kuplungozás költsége.

A lista nem teljes, találkoztam már megolvadt dugattyúval, egyszerűbb trafóhibával, és olyan példánnyal is, amelyik nagyobb hiba nélkül elment 300 000 kilométert. Inkább a gyengébb, csak turbófeltöltővel szerelt CAXA motoros példányt javasolnám kézi váltóval. De ne feledje, én egy szerelő vagyok aki az ördögöt festi a falra!

Novoth Tibor, Közlekedésgépészeti technikus

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2017.11.14. 12:32:33

Egy húszezres alkatrész öli meg a motort

Miközben szárnyaltak a TDI-motorok eladásai a VW-csoportnál, néhányan inkább benzinest vettek. Főleg a 2008-2012 között gyártott 2.0 TSI és némelyik 1.8 TSI-t érintheti az a hiba, amely egy hibás láncfeszítő számlájára írható.

Videónkban egy ilyen Passat 2.0 TSI-nek a motorját emeljük ki az autóból és keressük meg benne a hibás alkatrészt. Arányaiban viszonylag kevés autót érint ez a hiba, hiszen az 1,8-2 literes, közvetlen benzinbefecskendezéses turbómotorok az egész VW-csoporton belül jóval kisebb darabszámban fogytak, mint a velük párhuzamosan árult TDI-k.

A régi, hibás láncfeszítő cikkszáma 06H 109 467 N, ennek az alkatrésznek a forgalmazása 2012 májusában megszűnt, tehát aki legális forrásból szerzi be, annak nem kell attól tartania, hogy ilyet kap. Az új alkatrész cikkszáma 06K 109 467 K – ezzel nem fordulhat elő, hogy még a teljes olajnyomás kiépülése előtt átugorjon a vezérműlánc. Az ilyen, 2008-2012 közötti TSI-k tulajainak érdemes benézniük egy márkaszervizbe, ahol alvázszám alapján meg tudják mondani, hogy az adott példányban benne van-e a hibás alkatrész.

A Novoth-műhelyben forgatott videón látszik, hogy nem egyszerű hozzáférni a dolgokhoz, de Novoth Tibi szerint a láncfeszítő cseréje (ha csak ennyi a baj) megoldható a videón látható kiszerelési tortúra nélkül is. Ebben az esetben ez már nem volt elég, mert egy álmos reggelen, indítás után bekövetkezett a lánc átugrása. A következmények és a bűnös alkatrész a videón.

totalcar.hu/magazin/technika/2017/11/14/egy_huszezres_alkatresz_oli_meg_a_motort/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2017.11.17. 10:16:34

Érdemes megnézni ezt a videót és külön felhívnám a figyelmet, hogy az 1,4 TSI motorban, az 1,8 TSI-vel ellentétben, az olajos láncfeszítőn ilyen racsnis szerkezet sincs. Ott csak egy gyenge rugócska van.

youtu.be/9GDPsOX0Uq0

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2018.06.04. 09:25:09

Az alulméretezés 2 ft haszon miatt a turbós és feltöltős 14 TSI motornál még jobban megbosszulja magát. Ott a dugattyú sem bírja a strapát. Bár az egyik videón a lógó lánc alulinformáltságból fakadó félreértés. Olajnyomás nélkül nincs feszítés. Az 1,4-ben nincs racsni tudtommal csak az 1,8 és 2-es TSI-ben. Tehát csak ott marad feszes a lánc az olajnyomás elmaradása után is valamelyest. Az 1,4-es rögtön elengedi.

totalcar.hu/magazin/technika/2018/06/04/1.4_tsi_a_terhelt_oldal_vw-modra/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link

Flórián Oszlánci 2019.05.11. 22:22:33

uraim a megoldás: suzuki wagon r+ 1.0 420 e km 0 javítás költség 0 hiba 0 üzem zavar gázüzemben ebből kb 300e km utánfutózás átlagban 800kg val nekem ez így nagyon ok....

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2019.05.19. 14:07:04

@Flórián Oszlánci:
Jogos a felvetés és a harmadik kocsink az valóban egy Suzuki Ignis, de 1,3-as mert az már viszonylag megy is. Szeretjük. Rövidebb utakra, városi közlekedésre a legjobbak egyike.

xstraightxedgex 2019.07.08. 10:54:40

Sziasztok!
Autó vásárlás előtt állunk feleségemmel.
3 autót néztünk ki:
-Golf 5 R32 (sajnos itthon nincsen eladó belőle)
-Golf 6 R
-Golf 7 GTi
Mennyire megbízható konstrukció az utóbbi 2 autó? Inkább érdemesebb lenne németből behozni egy R32-t? Természetesen mindent megadnánk neki ami kell de néha ez sem elég ahogy, olvasgatok a tsi motorokról. Nem szeretném ha cserbenhagyna bármikor is, és párhavonta több százezres szervizszámla legyen.
Augusztus vége szeptember elején lenne aktuális majd, addig még van időm utánajárni.

Előre köszönöm a segítséget!
süti beállítások módosítása