Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

...ha észrevetted volna, értelmedet növeli e kis torna

2011. január 13. - IGe

Elviselnünk kell egymást és nem szeretni. Jézus, vallásalapító kollégám ebben is bénaságot hirdetett, mert nem működik. Nem lehet mindent és mindenkit szeretni és nem is kell.

A kövezkező kis polémiát thececret oldalon követtem el és úgy gondolom a virtus.hu oldalra való felrakás után a blogomban is lehet mondandója és értéke egyesek számára. A cikkem bevezető szövege az egyik ok, amiért ada is írok, a másik a szerintem túlfejlett kritikai érzékem némi csökkentése. Jöjjenek az ottani gondolataim, emelyek már itt is keringenek, csak talán nem így, cikk formában:


A Normális???? című naplóbejegyzésemben megint úgy bíráltak itt egyesek, mintha én kilógnék az itteni sorból és nem lennék ide való. SZERINTEM ÓRIÁSIT TÉVEDNEK: Miért is? Így írtam ott erről: - Jajj kedveseim. Elviselnünk kell egymást és nem szeretni. Jézus, vallásalapító kollégám ebben is bénaságot hirdetett, mert nem működik. Nem lehet mindent és mindenkit szeretni és nem is kell. Szeretni azokat a dolgokat kell, amelyek sokkal közelebb állnak hozzánk mint más egyéb dolgok. Ha mindenkit szeret valaki, az már akkor nem is szeret. Sőt a teljes szeretet az egyenlő a halállal. Hasonló mint a hőhalál elmélet. Ha a földön minden 20 fokos lenne meghalna a föld élővilágának jelentős része, vagy akár a teljes is. Szükségünk van az érzelmeink különbségére. Igen is szeretni és nem szeretni is kell dolgokat és embereket. Viszont a tolerancia ott kezdődik, hogy azt is elviseljük, amit nem szeretünk. Nos ezt ugyebár a kereszténység és sok más egyéb ideológia sem tudta megtenni, mert egyeduralomra és kizárólagosságra tört a történelemben.


Szóval a fény és az árnyék, akár a jin és jan nem jó és rossz, hanem csak két állapot. Hiszen ha jól figyeltek, minden látszólagos rosszban van legalább ugyanannyi jó. Tehát örüljetek inkább, hogy itt vagyok és így kontrasztot és életet tudok adni, annak, ami ha csak homogén lenne, akkor nem is lenne életképes. Ja és fogadjátok egy kb. 7-8 éves ide való versemet:



MOST

Verselős hangulatba kerültem,
mert az emberek érzelme
forog körülöttem
Gondolkodom és tudom
miért akadsz ki tőlem
hisz az ország bohócai
vallásos soraiba léptem
Kívánod, hogy menjek
a bús fenébe és közben
nem nyugszol míg
új hülyeséget
nem húzol ki belőlem
de ha észrevetted volna
értelmedet növeli e kis torna

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr842581311

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simabor 2012.12.28. 09:32:16

Nem azt mondta vallásalapító kollégád, hogy mindenkit egyformán szeress!
C.S.Lewis: A szeretet négy arca című művet ajánlom neked.
Nem embereket kell tolerálni, hanem viselkedési formákat.
Attól, hogy szereted a feleséged, gyereked még ők is viselkedhetenek, sőt szerintem viselkednek is úgy, hogy azt nehezen viseled. Na itt kezdődik a toleranci szerintem.
De attól még, jobb esetben persze, szereted őket.
Persze mindenkit máshogy, más mértékben..... (hisz a gyerekedet se szereted úgy mint a felséged, ha már a hőhalál elméletről írtál, az itt mutatkozik meg)
Szerintem nagyon lazán kezeled a szeretet fogalmát...
süti beállítások módosítása