Egy humorista komoly könyve. Túl komolyan is fogta fel ezt az egészet.

Egy humorista olyan könyve, amelyben nem tud humorizálni.Sok olyan dologra rávilágit, amelyet már sokan tudnak, de sokkal jobb lenne, ha még többen tudnának. A vallásossság, a pápaság, a Római Katolikus egyház kegyetlenségeit és önellentmondásait, nagyon emberien emeli ki és közben megosztja velünk belső utkereséseit is. A könyvben nem egy p-dox elvvel találkozhatunk.
Idézetek a könyvből:
-belső címlap:"(Kozkázatok és mellékhatások tekintetében olvassa el ezt az írást, vagy keresse meg kezelőorvosát, gyógyszerészét)"
10. oldal: " Az egyhangúság lehangol. A sokféleség felvillanyoz. Sem hadseregben, sem pártban, sem vallási közösségben nem érzem jól magam. Minden közösség az én feladásáról, és a csoport elveinek, eszméinek, törvényeinek és szokásainak felvételéről és elfogadásáról szól, mely ellen minden porcikám tiltakozik."
16.oldal: "Hittelek és lettél. Fantáziám szült, hogy legyél nekem. Megteremtettelek." tehát Nagy Bandó saját Istent teremtett magának.
27. oldal: "A szűzi fogantatásról és a József álmában megjelenő angyalról szóló meséket nem nekem írták. A tetteiről szóló meséket ugyancsak kételkedve olvasom, mert egyrészt átlépik a hihetőség határát, másrészt ezek épp úgy nem fontosak számomra, mint az, hogy pájeszos zsidó volt-e vagy pediglen egy szép európai arcú, szőke hajú fiatalember"
28.oldal: "Más Istenben hinni és más elhinni a meséket"
31. oldal: "Hihetünk a csodákban, de attól még a csodák nem válnak valósággá"
36. oldal:" Nietse is: Senkinek sem áll a szabadságában az, hogy keresztény legyen: Azt embert nem >> téritik<< keresztény hitre - egyszerűen eléggé betegnek kell hozzá lenie."
38. oldal: " a Biblia az erőszak eszközévé vált"
39. oldal: " Miért kellet évszázadokat elherdálva hátráltatni a tudományos fejlődést, hazúgságba kényszerítve az embert, Isten fiát? Hol tartana ma a világ, ha nem fojtják bele a szót a gondolkodókba, ha nem küldik máglyára a tudósokat? "
50. oldal: " Istent a világba született ember teremtette."
51. oldal: " A vallási és hitbéli különbözőségek több háborút eredményeztek, mint bármi más."
52. oldal: " Istent mi teremtettük, szabályait mi írtuk le, és törvényeit mi alkottuk meg."
53. oldal: " Ha Istent virtuális "lényként" tartjuk számon, akkor ő a mi képzeletünk szülötte, tehát ha nincs, aki elképzeli, akkor ő sincs."
66. oldal: " Istent az emberi képzelet szülte, hozta világra. Teremtette."
67.oldal: " A vallást talán, de a hitet ne dajkamesékre építsük."
68. o.:"...másrészt az emberiség háborúinak nagyobbik részét vagy vallások zászlói alatt vívták, vagy vallási vezetők áldásával."
69. o.. "Ne felejtse el, amit most mondok: a Hit az erőszakkal egyenlő, bármilyen tipusú hitről is legyen szó, vallási, politikai, vagy szurkolói. Minden háború mögött van egy Hit-ember, aki elsőként lőtt."
70. oldal: "Ha a háborúkat területszerzés miatt vivták, Istent mindig a területét védő nép mellé állították..... Megválaszolatlan azonban a keresztes háborúk idején kialakult helyzet. Ki oldalán állt Isten? A keresztes lovagokén, akik népek ellen vonultak Isten zászlói alatt, vagy a szuverinátusukért küzdő, népüket és területüket védelmező megtámodattakén? Nietzsche tömören fogalmaz: A keresztes hadjáratok - magasabb szinten üzött kalózkodás, semmi több."
72. oldal: " Az egyház és a papság módszerei és eredményessége semmiben sem maradt el a sztálinista és hitlerista hóhérlegények kínzókamráinak leleményes teljesítménye mögött."
73. oldal: " Elgondolkoztató mondat, hogy a bírák a vádlott vagyonát a maguk javára elkobozhatták, s némiegészítésre szorul, hiszen abból részesedett a spanyol király is. Tehát minél több embert sikerült a vádlottak padjára vonni, a szokásban lévő teljes vagyonelkobzás okán, annál nagyobb bevétel ütötte az inkvizítorok markát"
74.oldal: " Vádlottról beszél a kézikönyv, vád nélkül. Az inkvizició éppúgy nem ismerte a vádat, mint a sztálinista vagy hitlerista "biráskodás"..."
88.oldal: " tetteinkért magunk felelünk. A lelkiismeretünk előtt kell rendben lennünk."
90.oldal: "Ha azt mondja. Higgy nékem, mert különben megégetlek! nem más, mint közönséges gyilkos."
96. oldal: "Istent az ember élteti. Isten az emberben él."
106. oldal: "Az ateisták agyával pláne nem tudok gondolkodni... Istent tagadni éppen úgy ostobaság, mint Teremtőnek képzelni."
110. oldal: " Miért fontos számára, hogy benne, az Egyetlen Istenben higgyen mindenki? Ha ő valóban egyetlen, miért hagyta, hogy (számtalan vérrontást előidézve) más istenekben higgyenek az ő teremtményei? "
110.oldal: "A vallás népeket tett egymás ellenségeivé, országokat fordított egymással szembe. A közösségivé tett hit, a vallás fanatizálta az embert. A fanatikusok mindenki másnál többet ártottak az emberiségnek. Így válhatott a széthúzás alapjává az összetartó hit."
A további vallási kritikái is nagyon nyersen őszinték. Szerintem, akit érdekel olvassa, akit meg nem az ne olvassa.