Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

Az új egyházi törvényt támogatják az ateisták

2011. augusztus 09. - IGe

A 2011 évi C. jelzésű egyházak jogállásáról szóló törvényt támogatják mind a hazai, mind a nemzetközi ateista társadalmi szervezetek, és szerintük már csak a maradék 14 egyházat kellene hasonló civil szervezet státuszba tenni mint a többit, és teljes lenne a megelégedésük.

A kívánatos és elvárt európai egyház támogatási gyakorlathoz képest 95%-ban elégedettek a törvénnyel, hiszen a jelenleg államilag bejegyzett és támogatott közel 362 magyarországi egyházból csak 14 maradt. Remélik ezek sem sokáig. Maximum a következő kormány megalakulásáig, amely már az Orbán Viktor által felvázolt egyház finanszírozást meg tudja valósítani, mert a jelenlegi kormány erre képtelen vatikáni elkötelezettségei miatt.

A törvény 95 százaléka "kodifikációs remekmű" - mondta a miniszterelnök-helyettes. Az nem normális állapot, hogy 362 magát egyháznak mondó társulat van jelenleg Magyarországon. Itt valamilyen rendrakásra szükség volt - szögezte le a KDNP elnöke... forrás

Emberi Jogok Egyetemes Humanista  Világszövetsége viszont azt furcsálja, hogy miért éppen a judeo-keresztény sátánista és zombiimádó vallási szervezetekkel szövetkezik a kormány.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr783136570

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.08.09. 17:03:50

@dudva /: Csak pontatlan, hiszen vagy Istenek, vagy a bibliában leírt SátánIsten lehetne a pontos verzió.

Égilény 2011.09.10. 20:07:05

Gyerekek, ateisták nincsenek!

Mivel tagadják istent, egyetértenek a létezésével.

CSAK AZT LEHET TAGADNI, AMI VAN!!!!

Bizony! :)

Ezek az emberek is isten gyermekei, de Ő sosem haragudna rájuk.:)

Égilény 2011.10.09. 20:47:54

Szia IGE!

Ki az a sátánisten? ?D

Böjtös Attila 2013.01.27. 20:42:04

@Égilény: Kicsit kiforgatod .. A vallásos emberek hisznek istenben ,erre mondjuk mi ateisták ,hogy nincs ,nem létezik. De első sorban :
Minden egyházat, felekezetet ,és vallási tömörülést megtagadunk ,és ebből adódoan az "istent".
De nekünk ateistáknak is van hitünk.. Magunkban hiszünk,és abban ,hogy saját életünk kovácsa vagyunk,tehát ahelyett hogy imátkoznánk ,és szobrokat magasztalnánk ,az idő alatt is azon gondolkodunk, mit tegyünk még ,amivel jobbá tehetjük életünket.

Bizony ,Bizony..

Nem vagyunk isten gyermekei ,a földnek,és annak evoluciojának, fejlődésének gyermekei vagyunk.

Simabor 2013.01.29. 21:45:40

@Böjtös Attila:
Kicsit téves képzeted van a vallásos emberről. Persze vannak olyanok is amilyet te leírtál, de az nem a vallásos ember definíciója, főleg nem a katolikusé.
Bizony, bizony...
De Isten gyermei vagytok.
Darwin ha élne, förögna a sírjában.
Azért azt áruld már el, hogy hogyan van az, hogy a föld (te használtad kicsivel) csak úgy megteremtődött, majd a "majom apánk" aki lemászott a fáról, csak úgy hirtelen öntudatra ébredt vagy hogy szoktak fogalmazni? Ha ez tényleg csak így menne, más miért nem ébredt ugyan így öntudatra...

"Van élet az Oráng után?"

Böjtös Attila 2013.02.01. 11:15:43

@Simabor:
Darwin elméletének , köze nincs az hogy Isten fia ,gyermekei lennénk. Elméletének lényege,"hogy a természetben az élőlények egymással versengenek a fennmaradásért."Ez egy öntudatosság,az életben maradás akarata . (pl: miért egyre magasabbak az emberek?: ki van mutatva,hogy az emberi szervezet védekezési mechanizmusa ,a szmog ellen,mert túl akar nőni rajta,és ezzel védeni a szervezetet.) Sok sok kérdés megválaszolatlan még ahhoz ,hogy Darwinnál , egy elmélet mellett megragadjunk és szegényes felfogásra is vallana ,bár alapjaiban ,vannak elfogadható tények benne.De, ebben a kérdésben ,materialista gondolkodású ember vagyok ,tehát "istennek" köze annyi hozzá ,mint döglött verébnek ,a Herendi porcelán készítéshez.

Az ,hogy a Földet(mikor főnév) kis betűvel írtam,ez egy akkora hiba ,amibe azonnal bele lehet kötni. Ez igen.

Kérdésed nem értem,mit szeretnél kifejezni az Oráng után szóval. Tehát erre választ adni nem tudok. De ,azt máris írom,hogy nem hiszek ,semmiféle túlvilági zagyvaságban.

Üdvözletem.

Simabor 2013.02.01. 23:26:31

@Böjtös Attila:
Ki mondta, hogy Darwint ezzel hoztam kapcsolatba? Még csak nem is említetettem az elméletét.
"Nem vagyunk isten gyermekei ,a földnek,és annak evoluciojának, fejlődésének gyermekei vagyunk." Ezzel kapcsolatban hoztam fel Darwint. (nem az elméletét) és nem akkora hiba kicsivel használni és nem is kötekedésnek szántam, csak jeleztem, hogy más értelmet nyer a kifejezés.

De ebben is megmutatkozik, hogy téves kép él benned a vallásos emberről... Szerintem nem ilyen idejét múlt sztereitípiát kéne ismételgetni.

"Van élet az Oráng után?" Költői, vicces kérdésnek szántam... nem vártam rá választ, azt hittem leesik a "poén"
Az tény, hogy elég materialista felfogású ember vagy.
Túlvilági zagyvaság... Érdekes. Álláspontos értem, de kíváncsivá is teszel, mert érdekel, hogy mit gondolsz mivan az után, hogy meghalunk???

Simabor 2013.02.01. 23:29:13

@Böjtös Attila:
Ja és ehhez kapcsolatban, csak annyit, hogy akkor kedves IGe-t is felkéne világosítani, hogy a katolikusos sem sátánisták, azért mert elfogadják a sátán létezését. Nem attól lesz valaki sátánhivő mert elhiszi a sátán létezését.... (csak a blog készítőjének jelezném)

Koós István 2013.04.04. 18:08:26

@Simabor:

"Álláspontos értem, de kíváncsivá is teszel, mert érdekel, hogy mit gondolsz mivan az után, hogy meghalunk???"

Nincs semmi. Ha meghaltunk, halottak vagyunk. Megszűntünk létezni.

A sátánhívőséggel kapcsolatban két gondolat.

1. Aki hisz Sátánban, az sátánhívő is. Az értelmes embernek az a feladata, hogy megértse, miért van, hogyan működik van a rossz, pl. az agresszió, - pl. hogyan működnek az előítéletek vagy a projekció, amik erőszakhoz vezetnek. Vagy hogy miért vannak a katasztrófák, hogyan alakulnak ki a betegségek stb. Úgy tudunk a rossz ellen védekezni, ha megértjük azt, nem pedig úgy, hogy rávetítjük azt egy képzeletbeli figurára.

2. Aki azt mondja, hogy Isten mindenható és jó,de közben nem tudja megmagyarázni, honnan van a bűn, és sátán, akiben szintén hisz, az semmi jóra nem fog jutni.

Simabor 2013.04.07. 01:13:45

@Koós István:
Értem. És hogy lettünk? Mármint mitől lett lelkünk, tudatunk, szellemünk? (nem a lepedős kísértetekre gondolok) A fent említettekkel mi lesz miután a szívünk megáll dobogni?
A gondolataidra reakció
1. Nem. Attól, hogy elhiszed/tudod, (utóbbi szó a fontos, mert a keresztények tudják) hogy létezik, még nem leszel sátánhívő, se sátánista, ahogy azt tévesen gondolja a blogkészítő.
Nem vetítünk rá a egy képzeletbeli figurára. Ezt azért gondolhatod, mert egy vörös, vasvillás kis alaknak "képzeled" (mármint azt képzeled, a keresztények ennek hiszik) az ördögöt akinek szarvai vannak. Nem, ez nem igaz. Hallottad már a Diabolosz kifejezést?
Igazad van, meg kell érteni a rossz működését, és szerintem értjük ki... Védekezünk is ellene, csak nehéz, egyedül nem is megy (ez már az én hitem)

2. Ebben igazad van, az semmi jóra nem fog jutni, de aki azt mondja, hogy Isten mindenható és jó és közben meg tudja megmagyarázni, honnan van a bűn, és sátán, akiben nem hisz, hanem tudja hogy létezik.... (direkt nem fejeztem be a gondolatot)
Várom a reakciód. Érdekes beszélgetésnek ígérkezik :)
süti beállítások módosítása