Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

Egyházi szexbotrányok - emlékezzünk

2007. július 04. - IGe

A katolikus egyház modern kori bűnlajstroma ezzel is gyarapodott. Sajnos nem is derült mindenre fény, de legalább egy részükről értesült a világ.

Papok gyakorolnak.jpg


Egyházi szexbotrányok: megdől egy tabu 2001-05-04 (a nyomtatott MH cikke) Mivel az adott linkről nem elérhető már, ide mentettem le a szöveget:

Áprilisban az Európai Unió parlamentje nyilatkozatot szavazott meg, melyben elítélte a római katolikus egyházban tapasztalható, a papok és sok esetben püspökök által elkövetett szexuális bűncselekményeket. A nyilatkozat kimondja, hogy a Vatikán már régóta tud ezekről a tettekről, és nem tesz érdemben semmit az elkövetők ellen. Sőt igyekszik elmosni a problémát, és nem működik együtt a tettesek felelősségre vonásában. 


A nyilatkozat példa nélküli az EU és a Vatikán kapcsolatában, amit az tesz különösen érdekessé, hogy II. János Pál pápa a közeljövőben készül az Európai Parlamentben beszédet mondani. 


A szexuális visszaélésekről nemrégiben egy liberális szellemiségű, tekintélyes katolikus hetilap, a National Catholic Reporter jelentetett meg leleplező írást, melynek nyomán néhány hete az olasz La Republica szellőztette meg az ügyet. Erre már a vatikáni szóvivő is kénytelen volt néhány mondatban reagálni. A Vatikán tud ezekről a problémákról, de ez csak elszigetelt, sajátos kulturális meghatározottságokkal rendelkező területeken jelentkezik - mondta az egyházi állam szóvivője. 


Az elmúlt mintegy hét év során azonban több egyházi személy által készített jelentés is felhívta a figyelmet arra, hogy a világ 23 országában, így például Írországban, az Egyesült Államokban vagy Olaszországban rendszeres, tömeges jelenség az apácák szexuális zaklatása, melyet papi személyek, több esetben püspökök követnek el. Számos esetben ez megerőszakolást jelent. Ezután az elkövető papok abortuszra kényszerítik az apácákat, akiket - mivel teherbe estek - elbocsátanak a rendből. A papokat ezzel szemben csupán annyival büntetik, hogy két hét szabadságra elküldik őket, vagy más egyházközségbe irányítják - számol be erről, a jelentések alapján az amerikai katolikus hetilap. 


A jelenség egyik fő oka a jelentések szerint az, hogy az AIDS miatt az apácák "biztonságos" alanynak tűnnek. Ma már például a pappá szentelés előtt sok helyen AIDS-tesztet végeznek a jelölteken. 


Az Egyesült Államokban a katolikus papok között átlagon felüli a magukat homoszexuálisnak vallók száma, és a HIV-fertőzötteké is. A legóvatosabb becslések szerint is már legalább 750 pap halt meg AIDS-ben a '80-as évek óta. Thomas Reese, az America című jezsuita havilap főszerkesztője a homoszexualitás kérdésének szőnyeg alá söpréséről így ír: "A problémáról való hallgatás megvilágít egy komoly feszültséget az egyházban: a hivatalos tanítás a homoszexualitást erkölcsileg helytelennek tartja, de nagyon sok esetben homoszexuális emberekre támaszkodik a szentségek ünneplésének és az egyház munkájának szolgálatában." 


Magyarországon szintén ismert ez a probléma. A Budapesti Rendőr-főkapitányság két éve indított egy szerzetes ellen eljárást, aki tudatában volt annak, hogy HIV-pozitív, mégis megfertőzte fiatalkorú partnerét. A rendőrségnek mind ez ideig nem sikerült alátámasztani a szerzetes bűnösségét, ezért a BRFK végső lépésként egy tengerentúli laboratóriumhoz fordult segítségért. A Magyar Hírlap erről március végén számolt be. 


A 23 országban készített, az említett amerikai lap által idézett jelentés beszámol például egy olyan esetről, amikor egy püspök arra kérte egy női rend elöljáróját, hogy bocsásson a papok rendelkezésére apácákat szexuális célra, mivel egyébként a papok az AIDS-veszélyének tennék ki magukat, ha prostituáltakat keresnének föl. Miután az elöljáró ezt megtagadta, a rend teljes vezetését elbocsátották. Az egyébként rendszeres jelenség, hogy a zaklatás miatt tiltakozókat elbocsátják, és ezek az esetek nem nyernek jogorvoslást. 
Az egyházi személyek által készített jelentések szerint mind az öt kontinensen létező jelenségről van szó. Hozzájárul az is, hogy a papok tekintélyes személyek, akinek mindenképpen engedelmeskedni kell. Az apácák nem mernek ellentmondani vagy később panaszkodni. Sok helyen a papok a helyi lakosok feleségeire is igényt tartanak, és főként az afrikai társadalmakban ezt meg is tehetik, olyan tekintélyük van. Rendszeres az, hogy a pap más feleségét erőszakolja meg. 


National Catholic Reporter szerint ezen felül a pedofília is tömeges probléma Európában és az Egyesült Államokban, ahol az egyik egyházmegyében egyenesen a helyi klérus által elkövetett pedofil visszaélések jóvátételéért tartottak még tavaly misét. Ugyancsak az USA-ban létezik egy olyan szervezet (Survivors Network of those Abused by Priests (SNAP)), mely kifejezetten a papok "szexuális áldozatait" fogja össze. 


,A katolikus egyház vezetői adósak szembeszállni a visszaélésekkel, adósak az elkövető papok aktív szolgálatból való elmozdításával, és az áldozatok felkarolásával. Ez az egyház legújabb történetének egyik legválságosabb apsektusához tartozik." - írja John S. Cummins amerikai püspök. 


Kunstár Csaba 

További cikkek a témában:

Szabadgondolkodó - Hírfigyelő - Vallás és szexuális bűnök

Pedofília: nem a cölibátus az oka

A pedofilok védőszentje

Diplomáciai benyalás

Lebukott a papofil ministráns

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr68111361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bummer 2007.07.04. 10:30:52

Egy kissé álszentnek tartom a magatartást, hogy szekszet nyomat a világ minden hullámhosszon, aztán fogja a fejét, hogy a papok sem maradnak a hatástól mentesek.

Avatar 2007.07.04. 10:56:21

Inkább az az álszent hogy a papok szexellenességet nyomatnanak minden hullámhosszon, de maguk is aktívan művelik...
Klasszikus "bort iszik, de vizet prédikál" eset.

Bummer 2007.07.04. 11:36:56

Ne általánosíts. Vannak papok, szerzetesek, akik megszegik fogadalmukat. Még többen, akik nem. Akik pedig szexuális bűncselekményt követnek el, azok aligha vannak többen, mint a nem papok, szerzetesek között. De éppen a világban tapasztalható óriási szexpropaganda (sőt, pedofíliapropaganda, ld. Lola, Alizée) miatt egyre kevésbé kéne a szexuális bűncselekményeken csodálkozni.

rakovszk 2007.07.04. 12:44:47

Nem beszélve arról, hogy ennek a világon semmi köze a "katolikus egyház bűnlajstromához", ennek csakis kizárólag egyes emerek bűnlajstromához van köze.

Avatar 2007.07.04. 13:52:18

rakovszk: az esetek elsikálása, elhallgatása viszont az ezek felett szemet húnyó egyház bűne.
Szerintem ha Gyulai Endre szeged-csanádi megyéspüspök, egy egyházi vezető azt mondja a pedofíliáról:
"Igazi bűnbánattal egyszer még megbocsájtható a vétkezés, a további munkája folytatható, hiszen botlás előfordul. Ha nem tudja befejezni, akkor kell eltávolítani"
az igencsak minősíti az egyházat.
Vagy ha ez nem minősíti, akkor az, hogy ilyen embert a pozíciójában hagynak a felette állók.

Bummer 2007.07.04. 14:26:56

Igen, a keresztények hisznek abban, hogy meg lehet változni, meg lehet térni.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.04. 16:58:41

A kereszténység egy desrtuktív vallás. Egy biblia SátánIsten szörnyeteget tetteit tekintik példaértékünek. Nem erkölcs, hanem erkölcstelenség amit képviselnek.

rakovszk 2007.07.04. 18:35:48

Ceterum censeo... maradjunk a témánál, kéremszépen, a folytonos, "deakeresztényekakkorisszemetek" típusó közbevezések nem tartoznak szorosan a dologhoz.

"az esetek elsikálása, elhallgatása viszont az ezek felett szemet húnyó egyház bűne."
True, de fent pontosan arról volt szó, hogy az egyház beismerte ezeket. Ha eltitkolnak ilyeneket azt én is elítélem, csak az ellen a tendencia ellen szóltam, hogy bármilyen, az egyházhoz csak egy kicsit is kapcsolódó ember bűneit kivetítik az egészre.

Avatar 2007.07.06. 11:58:47

Bummer: Ugye nem kell túlmagyaráznom, hogy milyen szinten veszik el a bizalom egy olyan pap iránt akiről kiderül, hogy molesztált egy gyereket...
Szerinted, ha egy óvóbácsiról kiderülne, hogy molesztálta az egyik kölköt akkor is elnézzük neki egyszer vagy csak a katolikus papoknak? Te járatnád hozzá a gyerekedet bízva abban, hogy ő nem lesz második botlás áldozata?
Ha esetleg épp a te gyereked molesztálná a pap/óvóbácsi, és kiderülne, hogy egyszer már előfordult ez vele, csak te nem tudtad, akkor nem lennél felháborodva, hogy hogyan maradhatott meg ez az ember a pályáján?
A gyerekmolesztálás nem botlás, hanem testhez szorított karos, merev testtartásos, felugrásos pofáraesés.
Ha valaki gyikol, de megbánja, az csak enyhítő körülmény lehet a börtönbüntetésnél, magát a büntetést nem kerülheti el vele.
Amikor Zuschlag egy rossz poént eresztett el, akkor az egyész jobboldal a fejét követelte, és le kellett mondania a pozícióiról... A megyéspüspök úr szerint meg egy kis pedofilkodás nem kell hogy következményekkel járjon? Milyen erkölcsöt képvisel egy ilyen ember?

IGe: Ha kicsit kevésbé fröcsögnél, talán többen figyelnének a mondanivalód érdemi részére.

rakovszk: Az egyház annyira ismerte be ezeket, mint amennyire Gyurcsány az öszödi beszédben elhangzottakat... Miután kiszivárgott a dolog utána már nem lehet tagadni ezeket az eseteket, de valahogy mindig előkerülnek újabb és újabb esetek, amikről kiderül, hogy éveken, évtizedeken keresztül próbálta elhallgatni, meg nem történtté tenni az egyház. Ha elolvasod a hivatkozott cikket rögtön ezzel kezdődik:
"Áprilisban az Európai Unió parlamentje nyilatkozatot szavazott meg, melyben elítélte a római katolikus egyházban tapasztalható, a papok és sok esetben püspökök által elkövetett szexuális bűncselekményeket. A nyilatkozat kimondja, hogy a Vatikán már régóta tud ezekről a tettekről, és nem tesz érdemben semmit az elkövetők ellen. Sőt igyekszik elmosni a problémát, és nem működik együtt a tettesek felelősségre vonásában. "
Ez egy 2001-es cikk, még (a hamarosan szentté avatandó) II. János Pál időszakából... És azóta folyamatosan érkeznek az újabb esetekről a hírek, de Benedek sem nagyon kapkodja el, hogy fellépjen ezek ellen.


ajánlom megtekintésre a South Park 608. epizódját :)

Capri 2007.07.06. 15:41:35

" Bummer 2007.07.04. 14:26:56
Igen, a keresztények hisznek abban, hogy meg lehet változni, meg lehet térni. "

Ez valószínüleg vigasztalni fogja azt a gyereket akinek a szellemi/testi/érzelmi fejlődése tönkre megy emiatt... Meg a gyermek családját is...
Oké, hogy paphiány van a katolikus egyháznál, de nem így kellene kezelni a problémát. Hanem a szükséges változtatásokat meg kell hozni.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.07. 10:42:22

Avatar! A birálatom nagyon is visszafogott az RKAT és a kerszténységet iletően. Akár a vallásalapítói szokás szerint el is átkozhatnám őket, mint szervezetet és ideológiát, mert az is jogos lenne.

Avatar 2007.07.08. 20:52:58

Kedves IGe!

Ha velük akarsz egy szintre kerülni, akkor lehet, hogy tényleg így kell cselekedned. Én próbálok különb lenni náluk, bár nekem nem is célom a vallásalapítás. De azért felhívnám a figyelmed rá, hogy a vallásalapítók sem feltétlen ilyenek, pl Buddha egész szimpatikusan viselkedett. :)

Az emberiséggel az a baj, hogy dicsőségnek leginább azt tekinti, ha valakit sikerül elnyomni. A történelem arról szól, hogy kinek mikor milyen hódításai, háborúi voltak, az a dicső király aki lehetőleg minél több ellenséget legyilkoltatott, nem az aki azt biztosította népének, hogy nyugalomban, békében élhessen... Az unalmas.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.09. 10:07:30

Avatar

Ha a politika és a közéletünk szereplői nem mondják ki a valódi erkölcsi ítéleteket, ezt valakinek meg kell tennie. Egy másik vallás alapítója erre a legalkalmasabb. A katolikusok és a keresztények éppen azért hangoztatják, hogy ne ítélj, mert saját magukat próbálják ezzel védeni a jogos valláskritikáktól. Persze ők ettől vígan megítélnek másokat. Ez sokakat érdekel. Ha téged nem, hát akkor nem kötelező ezt olvasni.

Bummer 2007.07.09. 10:16:51

IGe véleményei néha komolyan az ókori keresztényüldözők propagandáját visszhangozza. Az ókeresztényeket például az emberiség gyűlölőinek hívták.
Avatar, dehogynem. Csak hogy az egyház, mint már számos hozzászólásban kifejtettem, elég speciális intézmény: a hívek közössége, nem valami félkatonai szervezet, nincsenek szektoid módszerek. Magyarországon a papok és a (valódi) hívek között többnyire nagyon jó, baráti, napi kapcsolat van. Persze a legjobb barátodról is kiderülhet, hogy pedofil. Lehet, hogy te sem állnál ki a nyilvánosság elé.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.09. 12:17:39

Bummer

Egyik vallásom Római Katolikus. Tehát belülről is bírálom a rendszert. Erről sokan megfeledkeznek.

Másrész imádom a vallásokat és azt hirdettem meg, hogy minél több vallás/egyház kívánatos a földön, mert így ne lesz egyiknek sem lényegében semmilyen jelentős befolyása. Kioltják egymást. Tehát nem üldözöm, hanem szaporítom a vallásokat.

A valláskritikát már csak a hozzád hasonló bigottak nevezik vallásüldözésnek. Nem vagy tisztában a szavak definiciójával.

rakovszk 2007.07.09. 12:26:40

\"Egyik vallásom Római Katolikus. Tehát belülről is bírálom a rendszert. Erről sokan megfeledkeznek.\"

Azért különbségek vannak egy katolikus hívő és egy megkeresztelt vallásgyűlölő (vagy mi) között.

\"Tehát nem üldözöm, hanem szaporítom a vallásokat.\"

A kettő nem zárja ki egymást.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.09. 12:47:02

rakovszk

Vallásimádó vagyok. Minél több vallás híve. A katolikus szabályokat nem én találtam ki. Azok alapján én a Római Katolikus egyház kényszertagja vagyok. Meg is érdemelnek.

Ha nem akarnak, akkor a szabályok szerint ki kell hivatalosan közöseteniük. Már kértem őket és fizettem is volna érte.

Bummer 2007.07.09. 13:19:57

IGe, nem kell kiközösíteni téged, szerintem már rég megtörtént esetedben az önmagától beálló kiközösítés.
Én egyébként nem mondtam, hogy vallásüldöző lennél, hanem hogy a véleményed számomra időnként a Tacitus által írottakat juttatja eszembe. "... az egyelőre elfojtott vészes babonaság újból előtört, nem csak Iudeában, e métely szülőhazájában, hanem a Városban is, ahová mindenünnen minden szörnyű és szégyenletes dolog összefolyik, s hívekre talál. Így hát először azokat fogták össze, akik ezt megvallották, majd az ő vallomásuk alapján hatalmas sokaságra nem is annyira a gyújtogatás vádját, mint inkább az emberi nem gyűlöletét bizonyították rá..."

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.07.09. 14:49:38

Ha az az önmagaizé működne, akkor kb 10-12 fő lehetne max. katolokus hazánkban.

Az "üldözési" mániáddal nem nagyon lehet mit kezdeni:-)

zzuzda 2007.07.11. 14:34:02

Kedves rakovszk!

Egyszer majd Neked is leesik, hogy az egyház mennyire álszent. Milyen jogon 'tanítanak' engem azok, akik maguk is aktívan és tudatosan bűnöznek? Nem 'vétkeznek', hanem bűnöket követnek el. Ennyit a pedofíliáról, és a pedofil papokkal közösséget vállaló püspökökről.

Más. Tudod Te mennyire irgalmatlanul hatalmasan nagy az egyház vagyona? Tudod Te milyen luxusban élnek a vezető papok és szolgálóik??? Vajon hány szegény ember élete fordulhatna meg - fordulhatna jobbra egy-egy püspökség pénzeiből? Hol van itt a segítség? Hol van itt a szegénység?

Ne gyere nekem a hivatalos dumával, hogy adnak alamizsnát, stb. stb. Kérdezd meg a püspöködet: miért nem menzakaját eszik, és az így felszabaduló pénzeket miért nem osztja szét?

Búcsúzom. Tedd a kezed a szívedre, emlékezz vissza Jézus életére, emlékezz a tízparancsolatra, nézd végig egy püspök ebédjét, nézd meg, ahogy kigurul Audijával egyházi rezidenciájáról, és kérdezd magad csendesen: ezt tanította Jézus???

Bummer 2007.07.11. 15:26:08

zzuzda,

1. Beteg orvos ne gyógyítson? Ha tudom, hogy rossz, amit tettem, nem mondhatom el, hogy rossz? Melyik apa nem állna ki a gyermeke mellett, ha bűnt követett is el?
2. Mennyire irgalmatlanul nagy, he? Milyen luxusban élnek a papok? Az az érzésem, hogy te nem tudod. A katolikus papok fizetése kb. annyi, amennyi egy általános iskolai tanítónőnek. A protestáns lelkészeké pedig pont annyi, amit a gyülekezet tagjai összedobnak neki. Menj oda hozzájuk, és mondd meg nekik, hogy ne a papukat fizessék, hanem osszák szét a szegények között...
3. Hány püspöknek van Audija? Összesen nincs annyi püspök, pap és stb. (aki szerinted olyan irgalmatlan nagy luxusban él), mint ahány minimálbérre bejelentett milliomos.

Avatar 2007.07.13. 15:57:56

Bummer:
1, Beteg orvos ne gyógyítson! Ha az állapota akár a fertőzés veszélye miatt, akár a koncentrációs (vagy sebész esetében kézkoordinációs) képességének gyengülése miatt a beteget veszélyeztetheti, akkor inkább ne!
Mellesleg a betegség nem választott dolog, viszont a víz prédikálása melletti borivászat nagyon is az.
A gyermek melletti kiállás pedig becsületes embereknél nem egyenlő azzal, hogy letagadjuk, elsikáljuk az igazságot. Vagy talán már az is baj ha számonkérjük a becsületességet?

2, Nem a csóró papok vagyonáról volt szó, hanem például a püspökségek, érsekségek és a Vatikán vagyonáról. Az arany evőeszközöktől a pápa Gucci napszemüvegéig és Prada papucsáig. Ez volna az evangélumi szegénység?

3, A minimálbérre bejelentett milliomos viszont nem prédikál szegénységet, a püspök viszont igen.

Bummer 2007.07.13. 16:27:25

1. Ha a betegségből ki lehet gyógyulni...
2. Mennyi volna az az irdatlan vagyon? Ha minden kis államtitkár sofőrrel és Audival jár, a prímás érsek miért nem járhat azzal? Vannak a tekintélynek szimbólumai, amit igényelnek az emberek.
3. Nem szegénységet prédikálnak, hanem hogy legyél adakozó. Biztos van püspökök között is, akiket jobban magával ragad a kényelem és a földi jólét, és úgy érzi, hogy ezekre szüksége van, pedig nincs is.

Avatar 2007.07.13. 19:08:57

1, Majd ha meggyógyult újra munkába állhat. Addig legyen betegszabin. Tartós betegség esetén lehet, hogy alkalmatlan a pályára. Sklerózisos remegéssel ne operáljon senkit, bármennyire a jószándék vezérli.
2, Az államtitkár nem hirdeti az apostoli szegénységet, sőt jó esetben az emberek gazdasági gyarapodásáért dolgozik.
Jézusnak nem volt szüksége efféle szimbólumokra a tekintély megszerzésére.
Sőt éppen ezek azok, amik lerombolják a katolikus egyház tekintélyét, mivel ellentmodásban állnak az általuk hirdetett eszmékkel.
3, "Könnyebb a tevének átmenni a tű fokán, mint a gazdagnak bejutni az Isten országába." - számodra ez mit jelent, ha nem a szegénység prédikálását?

Valaki, aki már nem hisz az emberiségben 2007.10.17. 20:11:10

Tökéletesen egyetértek Avatarral. Viszont vannak tényleg, IGAZI papok is. Nem mondom, hogy minden második Assisi Szent Ferenc reinkarnációja, de én már találkoztam eggyel. És hidd el, Bummer, BOCSÁNATOT kért az egyháza nevében!Ez nem vicc!Nem vagyok katolikus, evangélikus vagyok, és tudod te, milyen helyen tartják a gyűléseket?! Egy egyszerű kis HÁZIKÓBAN!!!!És tudod, az a pap(nem vagyok elfogult, mivel nem járok soha gyűlésekre, össz-vissz 3x-or voltam) TÖRŐDIK AZZAL, HOGY NAPONTA MINDEN HARMADIK MÁSODPERCBEN ÉHEN HALNAK AFRIKÁBAN!!!Tudod, ő inkább egy egyszerű, semmi rozzant viskóban tart beszédet, egy egyszerű, kis fekete ósdi göncben, és ADOMÁNYOZ, ÉS NINCS AUDIJA, KOCSIJA SINCS, és tudod mit, Bummer? Az emberiség UNDORÍTÓ.Ez így van. De vannak itt köztünk, láthatatlanul igazi "angyalok" is....

macskako 2007.10.31. 02:47:43

,,nem kerdem en meddig jarnak meg koztunk,szemforgato hamis papok !"

No cionizm 2008.01.13. 12:54:39

hát ez az oldal egy hatalmas CIONISTA SZARSÁG! A zsidókat pl mér nem szidják? CIONISTA SEGGFEJEK

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2008.01.14. 07:49:33

No cionizm El vagy tévedve. Itt nagyon erős kritika éri a zsidó-keresztény bibliát és a katolicizmust is, amely katekizmusát ha elolvasod, akkor okosabbakat irhatsz.

Rigor 2008.01.14. 20:51:15

Egyébként is a keresztényeket szidni burkolt zsidózás, elvégre egy zsidó szektáról van szó:) Ráadásul jézus zsidó volt, na meg a biblia első felét érintő kritika az nem a kereszténységről szól ám.

Gábor 2008.03.24. 12:27:29

Egy katolikus gimnázium diákja vagyok. Nálunk az atyák között sem tabutéma ez. Azt gondolom (hasonlóan az atyákhoz), hogy ezek nem minősítik az Egyházat, csak az elkövető személyt. Hisz az Egyház nem a római katolikus klérus. Az Egyház mi vagyunk, a papság és a hívők közössége. Akkor mondhatnánk: minősíti a papságot. Azt sem. Vajon tehet-e néhány őrült bujasáságáról a többi, tiszta életű pap. Nem. Az viszont teljesen jogos: az ilyen papoknak nincs helye az Anyaszentegyházban!!!

Trajanus 2008.03.24. 14:32:46

Gábor

A probléma nem ott van, hogy valaki megszegi a "tisztasági" fogadalmat, hanem ott, hogy egyáltalán ilyen fogadalmat tesz!
Attól senki sem lesz sem tisztább, sem jobb, hogy tartózkodik a normális emberi élettől.
Kételkedem benne, hogy amikor valaki ilyen fogadalmat életreszólóan tesz, felelősségteljesen átgondolta-e, hogy mivel jár ez, és hogyan kell leélnie az életét. Egy ilyen fogadalom felér akár az öngyilkossággal is.

Trajanus 2008.03.24. 14:53:05

És nem a botrányok minősítik az egyházat, hanem az erkölcsi szabályzata.

AgentOrange 2008.04.03. 00:53:40

Trajanus, egyetértek...
Csak itt az a kis probléma, hogy ez az "erkölcsi szabályzat ez nem erkölcs, hanem maga az erkölcstelenség, vagy a "természet elleni fajtalanság", vagy mi...És ezt úgy próbálják meg beállítani, hogy ez magasabb rendű attól a szabályzattól, amit a józan ész és a társadalmi együttélés sok-sok évszázad alatt kialakult szabályai diktálnak. És ettől kapok én sikítófrászt...
Ráadásul ők magasabbrendűnek érzik magukat, mert van egy ilyen élettől elrugaszkodott "szabályzatuk"... És mivel magasabbrendűek, belefér a az olyan tettek elsimítása, mint például a szexuális bűnök. Hiszen csak botlás egy-egy "tanító" részéről!
És a legszomorúbb az, hogy nálunk már szépen berögződött, hogy a "vallásos ember", az valaki olyan, aki szebb, jobb, de legalábbis mindenképp "zöldebb" mint a "sima" állampolgár..

Bandi 2008.04.04. 11:01:50

A hírt az Interneten találtam, de már le is szedték. Mindenesetre rögzítettem. Ime: "Egy középkori apáca zárda feltárásakor 6000 (!), hat ezer darab csecsemő csontvázat találtak. A csontok mésszel voltak leöntve." Én ebből a két tényadatból arra következtetek, hogy az apácazárdákat a papok hozták létre. Megalkották a Jézus menyasszonyai intézményt a saját szórakoztatásukra. Azért saját, mert a ZÁRDA más elől zárva volt. Nem szerették a nemi betegségeket megkapni, ennek ellenére ma is gyakoriak a papok nemi betegségei. Szóval a papok éjjel megjelentek az apácák szobáiban, és egy apáca elmondása szerint a "hasukon lovagoltak". Khmm. 9 hónap elmultával láss csodát, kiderült hogy szűznemzés történt, mint a Jézuskánál. Ekkor a kis angyalkát (!) elszállították egy jó helyre. Ez a hely a megsemmisítő zárda volt. Az a hely ahol a "főnővér" vízbefojtotta a csecsszopókat, és a meszes gödörbe dobta a tetemeket. Most értettem meg azt az arroganciát, amellyel gyermekeket, mint angyalkákat festettették a templomaik falaira ezek a szent emberek, akiknek a mai játéka a pedofília nevet viseli, akik a gyerekeket a gyóntatószékben is tapogathatják. A qrva annyukat!

kitti23 2008.04.30. 23:14:15

Én is egy katolikus gimibe járok. És ott is vannak, akik nem veszik komolyan a dolgot, teljesen ellentmondásosan élik a "világi" életüket, mint az Egyház elvei, kilépnek a suliból és újra "szabadok". DE én itt vagyok, én is katolikus vagyok,én próbálkozom igazi keresztény lenni és ez egy nagyon kemény dolog kimondani, hogy a keresztény Egyház egy nagy rakás sz**!

És mi van a görög papokkal? Ők nem tesznek szüzességi fogadalmat, rendes családjuk van és ezzel mutatnak példát. A katolikus Egyház nemcsak a rómaiakat takarja.
Az a római pap, aki ilyenre képes, az szégyellje magát! De nézzétek meg, hogy az átlag emberek közül hányan ölnek, lopnak, csalnak, hazudnak?
Még mindig kevesebb a keresztények száma. Az megint egy más dolog, hogy valaki igazi, hithű keresztény vagy csak meg van keresztelve, de ezenkívül nincs sok köze az Egyházhoz. Azt ne vegyük a keresztények közé!

Nem lehet az alapján megítélni, hogy én keresztény vagyok vagy sem! Lehet, hogy 1 ateista ezerszer jobb emberileg, mint 1 keresztény!

Sajnos-és ezt nekünk is el kell ismerni-a világ egyre csak rosszabb. De a katolikusok fő elve, hogy "Szeressétek egymást!"

És igen is azért van a gyereknek apja, meg anyja, hogy vigyázzanak rá és ne hagyják, hogy baja történjen! A szüleimnek baráti viszonya van a paróchusunkkal, aki 5 nyelven beszél,több diplomája van, több évig külföldön tanult! 3 főiskolán tanít egyháztörit, sok pénzt keres, de ez nem látszik rajtuk! Egy egyszerű kocsival jár, a házuk is egyszerű, a megjelenéséről ne is beszéljünk! És szeretetben él a 2 pici gyerekével meg a feleségével!

Az érmének mindig 2 oldala van! Jó, ezt mindenki fújja, de igaz! Ne ítéljetek meg csak azért, mert katolikus vagyok!

"Üldözték a keresztényeket, mi nem szóltunk!
Mészárolták a zsidókat, nem szóltunk!
Most mi jövünk!"

Próbáljatok keresni olyan katolikusokat, akik tényleg azok! Talán megváltozik a kép!

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu 2008.05.01. 00:19:53

Érdekes lenne a szinte vallástalan Skandináviát a bigott Latin-Amerikával és a Mediterráneummal összehasonlítani a bűnözés és az emberi jogok vonatkozásásban. Röviden ennyi: Skandináviában sokkal alacsonyabb a bűnözés, mint Latin-Amerikában, vagy éppen a Mediterráneumben. Az emberi jogok terén is toronymagasan Skandinávia vezet.
A vallás a bűnözés oka:
atheism.about.com/b/2003/09/16/religion-as-a-cause-of-violence.htm

ID_EGEN 2008.07.25. 15:50:32

A világban kétféle ember él:

1. Aki szeret dolgozni
2. Aki nem szeret dolgozni.

Az utóbbiba tartoznak a papok.
Kitalálták, hogyan élhetnek gondtalanul.
Kicsit hízelegni kell a dolgozóknak, és akkor adnak az általuk megkeresett pénzből.
/Ahogy a hangyák nyalogatják a levéltetveket./

Ha szűz nő kell, az is megoldható.
Zárdákat kell létesíteni.
Nemrég tártak fel egy középkori apácazárdát, ahol egy meszes gödörben 6000 kisgyerek /angyalka/ csontváza volt található.
Nem volt nehéz kitalálni, hogy a megsemmisítő zárdát találták meg.
Az incubusok a nővérkéket meg-meg látogatták, és hát bizony Jézus menyasszonyai is áldott állapotba jutottak. Aztán a kis porontyot, az angyalkát felköldték az atya jobbjára, a megsemmisítő zárda főnővérének segedelmével.

A Katolikus Egyház, és a feje a mindenkori pápa mintegy 2000 éve rontja meg az ártatlanokat, és palástolja bűneiket.

Emellett mivel Isten létét a mai napig nem bizonyították, a Btk. 318. § szerinti Csalás bűncselekményt követik el, különösen nagy értékre, folytatólagosan.
Emiatt azonnal be kellene tiltani őket.
A hatalomnak azonban szüksége van erre a néptömegre, úgyhogy:

Kívánjunk további sikeres 2000 évet nekik! :)

keresztény 2008.12.02. 13:13:21

Elég sok szánalmas, sértődött fröcsögést lehet itt olvasni, de tisztelet az objektív kritikának, bár az itt úgy látom erős kisebbségben van. Ha elnézem az "emberi"?-séget, úgymint Nagy Sándor, Nero, Napoleon, jakobinusok, Hitler, Sztálin, Haynau, Kádár, cionisták, szunnita és síta szélsőségesek, az összes media üzemeltetője (ezek pl. kimondottan gerjesztik a pedofiliát), nem hiszem hogy az erkölcsi fertő alján II. János Pál pápa lenne. Én is keresztény vagyok, én sem tartom magamat rossz embernek, pedig követtem el bűnöket. A kereszténység legfőbb parancsa szeresd istenedet és felebarátodat - mint tenmagadat. aki ezt az elvet valja nem hiszem hogy alávalóbb lenne attól, aki mindezt megtagadja. Amit itt sokan írnak, azzal többszázmillió keresztény embert sértegetnek. Sértegetik azt a közösséget amihez tartozom. De én megbocsátok nektek. Ez baj? Lehet hogy baj, de ilyennek születtem. Nem akarom hogy Hitler miatt az egész németséget elítéljék. Sem sztálin miatt az oroszokat sem Kádár miatt a magyarokat, sem a cionisták miatt a zsidókat, sem osama bin laden miatt az arabokat. Az itt felsoroltak intézményesítették tevékenységüket azokban a közösségekben. A keresztények az egyházban intézményesítették a tevékenységüket. Ha így írnátok pl. a mohamedánokról, mohamedán közegben, lehet hogy sokan már nem élnétek....de legalábbis egy két életveszélyes fenyegetést kaptatok volna
baj hogy így van? mi vagyunk a legrosszabbak? a kereszténységet el kellene törölni?

Peter_Cs · http://peter-cs.blog.hu 2008.12.04. 18:38:36

keresztény 2008.12.02. 13:13:21
Remélem, a destruktív elemek közé beleérted Ratzingert (XVI. Benő) és II. Jánospalit is!
Ajánlott olvasnivaló:
vallaskritika.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=42709
vallaskritika.virtus.hu/?id=detailed_article&aid=43391

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2009.09.14. 00:09:50

2001-05-04

Egyházi szexbotrányok: megdől egy tabu

Áprilisban az Európai Unió parlamentje nyilatkozatot szavazott meg, melyben elítélte a római katolikus egyházban tapasztalható, a papok és sok esetben püspökök által elkövetett szexuális bűncselekményeket. A nyilatkozat kimondja, hogy a Vatikán már régóta tud ezekről a tettekről, és nem tesz érdemben semmit az elkövetők ellen. Sőt igyekszik elmosni a problémát, és nem működik együtt a tettesek felelősségre vonásában.
A nyilatkozat példa nélküli az EU és a Vatikán kapcsolatában, amit az tesz különösen érdekessé, hogy II. János Pál pápa a közeljövőben készül az Európai Parlamentben beszédet mondani.
A szexuális visszaélésekről nemrégiben egy liberális szellemiségű, tekintélyes katolikus hetilap, a National Catholic Reporter jelentetett meg leleplező írást, melynek nyomán néhány hete az olasz La Republica szellőztette meg az ügyet. Erre már a vatikáni szóvivő is kénytelen volt néhány mondatban reagálni. A Vatikán tud ezekről a problémákról, de ez csak elszigetelt, sajátos kulturális meghatározottságokkal rendelkező területeken jelentkezik - mondta az egyházi állam szóvivője.
Az elmúlt mintegy hét év során azonban több egyházi személy által készített jelentés is felhívta a figyelmet arra, hogy a világ 23 országában, így például Írországban, az Egyesült Államokban vagy Olaszországban rendszeres, tömeges jelenség az apácák szexuális zaklatása, melyet papi személyek, több esetben püspökök követnek el. Számos esetben ez megerőszakolást jelent. Ezután az elkövető papok abortuszra kényszerítik az apácákat, akiket - mivel teherbe estek - elbocsátanak a rendből. A papokat ezzel szemben csupán annyival büntetik, hogy két hét szabadságra elküldik őket, vagy más egyházközségbe irányítják - számol be erről, a jelentések alapján az amerikai katolikus hetilap.
A jelenség egyik fő oka a jelentések szerint az, hogy az AIDS miatt az apácák ,biztonságos" alanynak tűnnek. Ma már például a pappá szentelés előtt sok helyen AIDS-tesztet végeznek a jelölteken.
Az Egyesült Államokban a katolikus papok között átlagon felüli a magukat homoszexuálisnak vallók száma, és a HIV-fertőzötteké is. A legóvatosabb becslések szerint is már legalább 750 pap halt meg AIDS-ben a '80-as évek óta. Thomas Reese, az America című jezsuita havilap főszerkesztője a homoszexualitás kérdésének szőnyeg alá söpréséről így ír: ,A problémáról való hallgatás megvilágít egy komoly feszültséget az egyházban: a hivatalos tanítás a homoszexualitást erkölcsileg helytelennek tartja, de nagyon sok esetben homoszexuális emberekre támaszkodik a szentségek ünneplésének és az egyház munkájának szolgálatában."
Magyarországon szintén ismert ez a probléma. A Budapesti Rendőr-főkapitányság két éve indított egy szerzetes ellen eljárást, aki tudatában volt annak, hogy HIV-pozitív, mégis megfertőzte fiatalkorú partnerét. A rendőrségnek mind ez ideig nem sikerült alátámasztani a szerzetes bűnösségét, ezért a BRFK végső lépésként egy tengerentúli laboratóriumhoz fordult segítségért. A Magyar Hírlap erről március végén számolt be.
A 23 országban készített, az említett amerikai lap által idézett jelentés beszámol például egy olyan esetről, amikor egy püspök arra kérte egy női rend elöljáróját, hogy bocsásson a papok rendelkezésére apácákat szexuális célra, mivel egyébként a papok az AIDS-veszélyének tennék ki magukat, ha prostituáltakat keresnének föl. Miután az elöljáró ezt megtagadta, a rend teljes vezetését elbocsátották. Az egyébként rendszeres jelenség, hogy a zaklatás miatt tiltakozókat elbocsátják, és ezek az esetek nem nyernek jogorvoslást.
Az egyházi személyek által készített jelentések szerint mind az öt kontinensen létező jelenségről van szó. Hozzájárul az is, hogy a papok tekintélyes személyek, akinek mindenképpen engedelmeskedni kell. Az apácák nem mernek ellentmondani vagy később panaszkodni. Sok helyen a papok a helyi lakosok feleségeire is igényt tartanak, és főként az afrikai társadalmakban ezt meg is tehetik, olyan tekintélyük van. Rendszeres az, hogy a pap más feleségét erőszakolja meg.
National Catholic Reporter szerint ezen felül a pedofília is tömeges probléma Európában és az Egyesült Államokban, ahol az egyik egyházmegyében egyenesen a helyi klérus által elkövetett pedofil visszaélések jóvátételéért tartottak még tavaly misét. Ugyancsak az USA-ban létezik egy olyan szervezet (Survivors Network of those Abused by Priests (SNAP)), mely kifejezetten a papok ,szexuális áldozatait" fogja össze.
,A katolikus egyház vezetői adósak szembeszállni a visszaélésekkel, adósak az elkövető papok aktív szolgálatból való elmozdításával, és az áldozatok felkarolásával. Ez az egyház legújabb történetének egyik legválságosabb apsektusához tartozik." - írja John S. Cummins amerikai püspök.
Kunstár Csaba

Lengyel 2010.08.16. 15:11:38

Keresztény írja: "De én megbocsátok nektek."
Ez szenzációs.
Mi nem tévesztettünk meg senkit. Nem szítottunk háborúkat.
Nem végeztünk kényszertérítéseket.
Nem pusztítottunk el 20 millió európait, és 20 millió indiánt dogmákért.
Nem végeztünk kínzásokat, nem csináltunk inkvizíciót, nem négyeltük fel Koppányt, nem törtünk kerékbe embereket, nem koboztuk el vagyonaikat, hogy azokból papi kupoldákat építtessünk.
Sorolhatnám az aljasságokat, de nem teszem, viszont nem bocsájtok meg. A kereszténység bűneit fel kell tárni, és a büntetést ki kell szabni.
Az első lehet az egyházak feloszlatása. Erre a FIDESZ pont a megfelelő időbe van, és alkalmas is, hogy ne kerüljön a Szentkorona tan az Alkotmányba. Ha ezt megteszik, súlyosan megsértik a szabadsághoz fűződő jogait a normális, vallásoktól, hittől nem fertőzött embereknek.

reneszansz 2011.02.07. 14:27:14

Az, hogy a katolikus egyház megbocsát a papoknak, nem ugyanaz, hogy még több gyereket kitenni a zaklatásnak!! Több példa volt, hogy a papokat akik molesztáltak, áttették más helyre, "friss terepre", ugyan, ott is rontsátok már meg a gyerekeket! Ezzel szinte felajánlotta, felbujtotta őket újabb bűnökre! Nem a megbocsátással van a baj, hanem hogy olyan bűnöket tussolt el az egyház, amik világi bíróságon is letölthető börtönbüntetéssel sújtható és az egyház EZEKET az embereket tette vissza gyermekközösségekbe, hittanórákra..ha legalább eldugták volna őket felnőttek közé, nem tudom....de EZ ÍGY a legősibb emberi értelemben is mélységesen erkölcstelen és büntethető, sőt bűnrészességgel vádolható az egész egyház mert jó hírét kihasználva újabb és újabb embereket tisztázott pedofíliából, és állított új közösségek színe elé mint "ajánlott személyeket"! EZ ÍGY nem az egyén bűne hanem a közösség vezetéséé aki erejét és presztízsét használta fel hogy még több gyerekhez kerülhessenek közel a már megbukott pedofilok!
és attól, hogy vannak igaz emberek is az egyházban nem jelenti, hogy ezeket el kell nézni...persze, lehet hogy minden utcában lakik olyan, akinek a szomszédja bűnöző és lehet, hogy ő attól még nem mocskos, mert a szomszédja az...de én nem is állok ki a szomszédomért!!

Egy ilyen molesztálás évtizedekre sérültté tud tenni valakit. Ezt elnézni és megbocsátandó bűnnek tekinteni a legaljasabb dolog amikor már több évtizede bizonyították pszichológusok és pszichiáterek hogy óriási károkat okoz az ember lelki fejlődésében a szexuális molesztálás! Évtizedekre meg tud valakit nyomorítani és sokan életük végéig sem tudják miért nem jó a házasságuk, a párkapcsolatuk!
ha pedig azt látják, hogy CSAK így megy, akkor tessék kimondani, hogy ez ÍGY nem megy és változtatni valamin, de ne a hívők és gyerekeik kárára!!! És még ez az egyház hirdeti a szeretetet és igazságot??? és ítél meg mindenkit...

...mellesleg meggondolandó, hogy ILYEN vezetéstől tiszta tanítás jön-e más téren is...

Égilény 2011.09.10. 20:12:28

persze, hogy ez történik:

ÉRTELMI FOGYATÉKOS fickókat tesznek felelős posztokra.

De nem csak a papok ilyenek, hanem családos emberek is, szerető háttérrel, családdal, csak aki övön alul horja az értelmét, az botrányba keveredik.

De még annyi értelme sincs, hogy a jövőbe lásson, mert tettei következményeiért felelni kell.

Ha nem a földön, mert megússza, akkor az Égeben!

De mindenképp felelni fog.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2011.09.15. 08:41:37

A hágai bíróság elé citálják a pápát?
2011.09.14. 17:00 :: Mindennapi

Egy amerikai emberi jogi szervezet 20 ezer oldalas vádiratban perelte be XVI. Benedeket és három főpapot a Hágai Nemzetközi Bíróságon.

A Guardian információja szerint a katolikus papok által elkövetett szexuális visszaélések kapcsán felvetődött a pápa személyes felelősségre vonása. Az Egyesült Államok-beli Alkotmányos Jogok Központja (Centre for Constitutional Rights – CCR) emberiesség elleni bűncselekménnyel (crimes against humanity) vádolta meg XVI. Benedeket a Hágai Nemzetközi Bíróság előtt. A vádirat a felelősök közé sorolta a pápán kívül még Tarcisio Bertone vatikáni államtitkárt és két további magas rangú szentszéki tisztségviselőt is. A beterjesztők szerint a Vatikán nem csak hogy nem akadályozta meg a katolikus egyházban világszerte elterjedt gyerekmolesztálásokat, de aktívan részt vett a szexuális bűncselekmények „szisztematikus és általános” eltitkolásában...

mindennapi.blog.hu/2011/09/14/a_hagai_birosag_ele_citaljak_a_papat
süti beállítások módosítása