Kannibál apuka a kannibál kisfiától:
- Kisfiam, szereted a mamát?
- Persze papa
- Na akkor vegyél még belőle
Ezt a kannibál viccet ültette át egy pihentagyú marketinges a következőképpen asszociálva
- Kisfiam, szereted a hazát?
- Persze papa
- Na akkor igyál még belőle
Nos Magyarországot, a haza szeretetet érzelem kapoccsal összekötni a piálással? Kb. ilyesmi giccs és vicc szerintem. Még akkor is, ha külön véve az utolsó néhány képkockát, külön külön lehet jó a a termék. Egyébként tanultam reklám etikát és sajnos ezt a filmet jó okkal tilthatnák be és le a képernyőről. Vannak olyan dolgok, amit nem illik összekötni egy termékkel, egy alkohol márkával és az alkohol fogyasztással.
Ez a reklám nagyon művészi és nagyon jó lenne egyébként, ha a sör előtti résznél véget érne. De nem ér véget és ez a gond. Na akkor cserélgessük ki a sört a végén játékból más termékekre, hátha az segít a megértésben. Legyen mondjuk jóféle magyar;
- Szophiane cigaretta
- vadkender
- törköly pálinka
- a fegyver és lőszer gyár termékei
- vágóhidi sokkoló
Tehát a termék társítás, a termék kötés a gond. Nem csak gond a legtöbb esetben tilos is. BUDAPEST például már le van védetve, tehát a reklám nem mehetne ebben a SZERETED BUDAPESTET, szeresd a SÖRT formában, csak külön jogdíjjal és engedéllyel. Hát a hazaszeretet még nincs levédetve és talán ezért tudott átcsúszni ez a reklám, de mint jeleztem egy reklámetikai vizsgálaton elbukhat. Kevesebb kifogás merülhetne fel, de akkor is lenne, ha mondjuk magyar tejtermékeket, magyar gyűmölcsöt hirdetne.
A legfőbb gond a HAZA és a HAZASZERETET kisajátítási törekvése, amit ugyebár már a politikai pártok is elbaltáztak. Nem kellene hagyni ezt odadobni marketingfogásnak sem, mert egyik után jön a másik és .... a vége nem biztos, hogy happy end lészen. Már csak ezért sem: