Logika, Helyes ÉrvelésTan, Mítoszirtás és Hit-Eltérítés sok Humorral

Világnézet

Világnézet

Tiltsuk be a bibliát! -Arany Viktor perel

2007. szeptember 30. - IGe
Hírérték lett egy olyan témából, gondolatból, amelyről régebben a "legszabadabbnak" mondott fórumokon sem lehetett  ilyen címmel topikot nyitni. Most meg már lehet, és a Magyar  Nemzet  is  foglalkozott vele. (naprakész: a  médiatörvény is érintheti ezt a témát, ha valaki az adott erősen kifogásolható bibliai idézeteket például rosz módon, rosz helyen említi )




Tiltsuk be a bibliát! címmel indított aranyviktor, avi01 nicknévvel két topikot is az index fórumán. Egyiket a vallás, filozófia, a másikat a politika rovatban. A politika rovatban lévőt eddigi bevált módszer szerint törölték -pedig a gyűlöletbeszédről szóló törvénytervezet éppen toppon volt- a vallás, filozófia rovatban lévőt meg áthelyezték egy eldugott, alig látogatott és olvasott közéleti rovatba. A topikokban azt hirdette meg, hogy bírósági pert készül indítani a biblia betiltásáért, mert az számos gyűlöletbeszédet tartalmaz, amit a jelenlegi törvényeink sem engednek meg. Ezen interjút még a történtek kezdetén készítettem csak némileg kivártam, hogy mi is fog történni még.  Most viszont már publikálom, mert Aranyviktornak elkél mindenféle  támogatás,  még az is amelyet ezen cikkem ad neki:


IGe: Már sokan és egyre többen ismernek téged, de vannak akik nem. Számukra egy kis rövid bemutatkozó szakasszal kezdeném kérdéseimet. Mióta is gyűröd a klaviaturát a neten? Milyen mennyiségű anyagot írtál eddig az elekronikus és a nyomtatott sajtó számára?

Avi: A legnagyobb falat a Hitbenhat 11 kötete kb. 1200 A4-es oldal,  millió karakter. Az első kötetet lefordítottam németre, 180 A4-es oldal,  Van egy esszékötetem 200 A4-es oldal. 5-600 közötti vers, régebben számoltam, 115 A4-es oldal, és az Index valifili fórumon tízezer hozzászólás aranyviktor nicken és további másfélezer avi nicken.

IGe: Te egy érdekes sorsú ember vagy. Sok kalandot átléltél, sokféle szakmában dolgoztál. Elértél a mai társadalom szemében csúcsnak értékelt helyzetbe egykoron. Szép család, gyerekek, orvos felség, szép ház, szép kocsi, jól fizető vezető állás. Hogyan emlékszel vissza erre?

Avi: Életem legszebb korszaka volt, amikor már három gyermekem volt, még nem voltam beteg, a kislányom sem. Dolgoztam a családomért, cégvezető voltam, este hazamentem, csikordult a kulcs a zárban, a gyerekeim visítozva rohantak, apa, apa, csimpaszkodtak rám, az ilyen pillanatokért érdemes élni. Boldog családapa, és boldog cégvezető voltam, ez nem az élet minden területe, de a családapaság sok más hiányért kárpótolt.

IGe: Aztán 15 éve összeszedtél magadnak egy Bechterew-kór néven ismert, jelenlegi orvostudomány szerint gyógyíthatatlan testi betegséget? Ezt el lehet kapni, örökölni, vagy csak a sors ajándékozott meg vele? Régebben többször is valamiféle szerencsés ajándéknak tekintetted, ami egy más, akkor helyesnek vélt életvitel és világnézet felé terelt.

Avi: A Bechterew az orvostudomány szerint ismeretlen eredetű, és gyógyíthatatlan. Egy komoly, gyógyíthatatlan betegség mindenkit terel, de nem mindenkit ugyanarra. Nem vagyunk egyformák.

IGe: Tehát a betegséged felrázott és akkor úgy érezted, hogy felébredtél. Vagy az ébredést is csak álmodtad? Hányszor is ébredtél fel már eddig? Melyek voltak ezek a fel, vagy ráébredések?

 

Avi: Aki nagyon mélyen alszik, azt hosszasan kell rázni, hogy felébredjen. 1987-ben a lakásom bejárati ajtaja előtt a lépcsőházban egy 500 kg-os betondarab esett ki a födémből, ahol minden nap kilépek. Ha egy órával hamarabb megyek, vagy később esik, akkor végem. 1988-ban hármas szaltót végeztem, és 90 m-t repültem az autómmal egy karcolás nélkül. Másodszor a halál torkában. 1989-ben első ügyvezetői munkakörömben úgy vitt el Budapesten a mentő, hogy azt hittem, meghalok, a bénulás lassan jött a bokámtól felfelé, ki sem tudtam szállni az autóból, csak nyomtam a dudát, és kihívták a mentőt. Harmadszorra a halál torkában. Három komoly intő jel volt, de nem ébredtem fel rá, ezért jött 1992-ben a gyógyíthatatlan betegség. 2 év toporgás, majd újabb olyan események, amelyek mellett már nem lehetett elmenni, és lassan elkezdtem mozgolódni, dörzsölni a szemem, és az ébredés egész a mai napig tart.

 
 
 

IGe: Kicsit másra is gondoltam a kérdésemben. Még sokan nem olvasták a könyveidet. Az útkeresésed fontosabb állomásai érdekelnek, esetleg dátumokkal. Tehát mettől-meddig milyen világnézet, izmus, filozófia volt maghatározó az életedben?

Avi: Hát 1992-ben lettem beteg, a materialista orvostudományt pár hónap alatt kipipáltam, majd 1994-ig tartott valamiféle felszínes ezoterikus tapogatózás, természetgyógyászat, látók, asztrológusok, energiagyógyászok. 93-tól kezdtem kapisgálni, hogy a betegségnek lelki oka van.  1995-ben volt a nagy come back, visszatérés Istenhez, rátaláltam egy keresztény karizmatikus imakörre, ahol mondjuk úgy felvilágosodottabb kereszténységet éltek, kiemelték Jézus életét és tanítását a Bibliából, és nem erőltették az Ószövetséget, sem Pál tanításait. 1999-ig állandóan jó akartam lenni, jót akartam tenni, és 1999-2000 táján jutottam el annak megértéséhez, hogy jó és rossz csak tudatunk korlátja, amin felül lehet emelkedni. Ekkor már a közöset láttam a vallásokban, nem az eltérőt, a jón és rosszon való felülemelkedést megtaláltam Jézus tanításában, Buddha tanításában, Dethlefsen könyveiben és magamba építettem. Jézus tékozló fiú példázatát megtaláltam Buddha tanításában, egyre erősebben éreztem, hogy van egy Isten, mi az Isten részei, gyermekei vagyunk, elkódorogtunk, és a visszaúton vagyunk hozzá, így aztán mély nyugalom és biztonságérzet töltött el. ha az embernek biztos célja van, tudja, hogy úton van, és csak idő kérdése, hogy megérkezzen, sokkal nyugodtabb azoknál, akik nem tudják honnan jöttek, hová mennek, még azt sem, hogy úton vannak. 2001-től számos szellemi élményem és megtapasztalásom volt, egy délután erejéig megélhettem, az Isten és én egy vagyunk élményét is, egy alkalommal megtapasztaltam az időtlenséget, átéltem a magzati állapotot és még sok minden mást. Egyre többször léptem át a jó és rossz korábbi határait, korlátait, és egyre jobban empatikussá váltam, éreztem mások örömét és szenvedését, és egyre erősebb lett bennem a szándék, hogy mások testi-lelki szenvedésein könnyítsek, segítsek, ez 2003-ban egy szellemi élmény hatására egyfajta küldetéstudatot szült bennem. Pillanatnyilag arra várok, hogy meggyógyuljak, és "munkába" állhassak.

IGe: Olyan lelki és testi helyzetbe, amibe Te kerültél sokan mások is tesznek ostobaságokat. Te tettél szerinted ilyet? Mert szerintem a feleséged és a családod elhagyása a te akkori gyökeresen megváltozott világnézeted miatt az volt. Szerinted?

Avi: Mi volt előbb, a tyúk vagy a tojás? Ki hagyott el kit? Ateistaként vettem el a volt feleségem, ez igaz, de az, hogy az én világnézetem megváltozott, még nem válóok, ő pedig nem tűrte, nem viselte el, hogy Istenben hittem, azt mondta, inkább kocsmába járnék, mert abból legalább másnap kijózanodok. Nagyon türelmesen viseltem 3 évig, hogy egyre agresszívebben támadott, már a gyerekeim is azt mondták, apa ezt nem kell elviselned, te vagy az úr a háznál, ők is túlzottnak tartották béketűrésemet, végül nem bírtam tovbb és elköltöztem otthonról. A családomról változatlanul gondoskodtam, de nem bírtam tovább a folytonos veszekedést. Mindenki engem hibáztatott, a szüleim is ellenem fordultak, volt szomszédaim, akiknek sok szívességet tettem, nem köszöntek vissza, elfordultak az utcán, különféle legendák keringtek rólam, mégis nyugodtan aludtam, mert hű voltam önmagamhoz, és a lelkiismeretemhez. Amit tettem, azt tettem, ma sem ítélem el magam, ahogy akkor sem ítéltem.

IGe: Írtál arról is, hogy aztán elég sokáig volt egy ateista szerelmed. Egy kívül álló ezeket a csapongásokat nehezen érti, te el tudod nekünk magyarázni. Vagy akkor már nem is volt olyan fontos számodra, hogy a  társad ugyanúgy gondolkozzon?

 

Avi: A házasságomban nem nekem volt fontos, hogy a feleségem ugyanúgy gondolkozzon, hanem ő akarta rám erőltetni, hogy én gondolkozzak ugyanúgy, mint ő, és gyűlöljem Istent, mert nem gyógyította meg a gyógyíthatatlan beteg kislányunkat. Az ateista párom, akivel másfél évig együtt éltem, soha nem piszkált amiatt, hogy Istenben hiszek, nem akart rábeszélni, hogy ateista legyek, és én sem hogy hívő legyen. Csak szerettük egymást.

IGe: Nagy és külső szemlélő számára fáradtságos utat jártál be eddig. Mennyire érzed már magadat világnézetileg stabilnak és megállapodottnak? Már révbe értél, vagy még kipróbálsz mondjuk egy szélsőséges ateizmus ágat, szkepticizmust?

Avi: Azt hiszem stabil, és megállapodott a világnézetem, mert már nincs világnézetem. Sohasem soroltam magam semmilyen izmusba, még ha mások oda is soroltak. Hiszek egy magasabb intelligenciában, egy rendező elvben, a tudatban, Istenben, és hiszem, hogy része vagyok. Ha ez világnézet, akkor ez a világnézetem. Sokat egyszerűsödött az évek alatt.

 

IGe: Akkor ez melyik eddig ismert világnézethez van a legközelebb? Panteizmus, newages esetleg pédox?

 

Avi: Sajnos komoly műveltségi foghíjaim vannak, nem ismerem az izmusokat, bevallom a pédox lényegével sem vagyok tisztában. Sosem tartoztam izmusokba, ideológiákba, mindig a magam útját jártam, még ha ez izmusokkal részben egybe is esett.

IGe: Mi is késztetett arra, hogy pert kezdeményezz a keresztény-zsidó eredetű B/biblia betiltásáért? Azért kérdezem így mert akár kicsi, akár nagy betűvel írjuk, bibliából is van jónéhány, akárcsak I/istenből.

Avi: Irritál a hanyagság, a komolytalanság, hányavetiség. Lukács evangéliumában az áll, ki nem gyűlöli apját anyját testvérét, s még önmagát is, nem lehet a tanítványom. Ez egy nyilvánvaló és nevetséges fordítási hiba, amelyet a ki tudja hány ezer fős vatikán, meg az egész katolikus klérus figyelmen kívül hagy a hívőkről nem is beszélve. Ha egy is lenne, aki komolyan venné a Bibliát, lázongana ezért, vagy vakhittel elkezdené gyűlölni a közvetlen rokonságát. Ha ők így, hát gondoltam, fel kéne már ébreszteni őket is, és indítsunk pert a Biblia kiadói és terjesztői ellen gyűlöletkeltésre alkalmas megnyilvánulás terjesztéséért. A szakácsot is felelősségre vonják, ha krumplihéj, vagy csirketoll kerül a levesbe, hanyagság a nem odavalót beletenni, benne hagyni. Első lépésben tehát a betiltást kezdeményezném, de engedményt tennék, ha a gyűlöletre felszólító részt megváltoztatnák a helyes fordításra (kevésbé szeretni). Ragasszák át az összes példányt, és a jövőben ne terjesszék a korábbi változatot. A gyűlöletkeltésre alkalmasság szabálya alól a vallásszabadság sem jelent feloldozást.

 
 

IGe: Ilyen gyűlöletkeltésre, vagy gyilkosságra felhívó szakasz talán túl sok is van. Melyeket emelnél ki, mint a legfontosabbakat?

 
 

Avi: Van szó gyerekgyilkosságról is az Ószövetségben, véres háborúkról, igazságtalan kollektív büntetésről, ezek mind elborzasztóak, ahogy mondtad lelki kárositásra is alkalmasak akár, de egy helyen expressis verbis gyűlöletre szólít fel az Írás. Lk.14.26. ,,Ha valaki hozzám jön, de nem gyűlöli meg apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom. Ha valaki ezt komolyan veszi, el kell higgye azt a badarságot, hogy gyűlölnie kell Jézuson, tanítómesterén kívül az egész világot, sőt még önmagát is. Szerencsére, vagy sajnos, ma senki sem veszi komalyan a Bibliát, remélem a Biblia terjesztői ellen indított per ezen változtatni fog.

IGe: Biztosan tudod, hogy régebben, ilyen és hasonló címmel még az internetes fórumokon sem nagyon lehetett témát indítani, pedig ez a gondolat már nagyon régóta ott van sokakban. Nekem sorra kitörölték például az olyan témáimat, ahol az emberijesztő feszületeket elemzem az utak mentén, hogy szerintem azokat magánterületekre kellene szállítani, vagy szoborparkba. Mennyire érzed ilyen téren szerencsésnek magad?

Avi: Én mostanáig nem voltam olyan provokatív, mint te a topikjaiddal, egy kicsit konfliktuskerülő voltam, most én is belemegyek a sűrűjébe, de nem izgat, a lényeg, hogy hű legyek önmagamhoz, a saját belső törvényeimmel összhangban legyek.


IGe: Miért pont a bírósági pert tartod olyan eszköznek, amivel elérheted a biblia betiltását?  Miért nem a politikát, vagy más vallást, más világnézetet, civil mozgalmat, felvilágosítást választod eszközül, amivel szintén el lehetne ugyan ezt érni? Talán nem is tiltás alapon, hanem úgy, hogy az emberek egyre többen rájönnének, hogy ez egy destruktív mű és egyszereűen kimenne a divatból.

Avi: Ó barátom, tettem én már lépéseket, lesöpörtek egy szó nélkül. Jézus szó szerint kiemelte követőinek, hogy ne szólíttassák magukat atyának, mégis az összes katolikus pap ilyen atya, olyan atya, pápa testvérünket meg - Isten bocsássa meg nekik - Szentatyának szólítják. Gondolkodó ember ezen rögtön fennakad, de engem egy félmondattal lesöpörtek, és még én voltam az értetlen és kellemetlenkedő. Írtam egy esszét "Csak egy atyátok van" címmel. A per megfelelő eszköz, mert nyilvánosságot indikál, az érintettek felhördülnek, a média csámcsog, stb.

 

IGe: Mint ismered én nem tiltatnám be a bibliát, csak azt helyesnek tartanám, ha azon is szerepelne legalább egy hasonló figyelmeztetés, mint a cigisdobozokon. Például:A VALLÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTHATJA AZ ÖN ÉS A KÖRNYEZETÉBEN ÉLŐK TERMÉSZETES ÉRZELEMVILÁGÁT. (Ja és "fogyasztási" adójukat is azonossá tenném.) Te beérnéd ennyivel, ha esetleg a pert ilyen irányban könnyebben meg lehetne nyerni?

Avi: Nem. Ezt a feliratot a születésünkkor a pelenkánkra is ráirhatnánk, az egész élet károsíthat, a konyhakéssel is lehet ölni, meg kenyeret is szeletelni, ne öntsük ki a fürdővízzel a gyereket. Az hogy vallás önmagában nem káros, és különben is ki mondja meg, mi az, hogy káros? A gyűlöletkeltésre alkalmas megnyilvánulást azonban a törvény bünteti, a miniszterelnök zéró toleranciát hirdetett, üldözik az antiszemitizmust, a romaellenességet, hát üldözzék azt is, ha egy jól körülhatárolható embercsoport, a közvetlen rokonság gyűlöletére buzdít egy iromány.

IGe: Eddig számosan biztosítottak a segítségükről,
köztük jómagam is, mert amit felvállaltál az akárhogyan is nézzük egy bátor és nemes tett. Milyen további támogatásokat tudsz elfogadni és milyen formában.

 

Avi: Nem vagyok bátor, nemes pedig végképp nem, hallgatok benső hangomra.  De leszázalékolt nyugdíjas vagyok, nincs pénzem ügyvédet fogadni a keresetlevél megírására, és a perindítási illeték befizetésére. Ha egy ügyvéd társadalmi munkában vállalja a keresetlevél megírását, és az illeték nem egetverő összeg, akkor további segítség nem szükséges, a per során majd én képviselem saját magam.

 
 

IGe: Mivel lesz szerinted másabb a világ, ha egy eleve korábbi vallásokból és mítoszokból öszeollózott filcművet, amelyet már eddig  is többször átírtak, most esetleg mégegyszer átírnak?

 
 

Avi: Egy fecske nem csinál nyarat, mondja a népnyelv, de mindig és mindenütt van egy első, akár Kolumbusz Kristóf, vagy az első űrhajós, vagy az első ország, amelyik kilépett a szocializmus béklyójából.  Elsőnek lenni mindig kockázatos és bátorságot jelent, de a jelen állóvizét fel kell kavarnom, ez a dolgom. Nem hálás szerep, de vállalom.

 

Ezen cikket a szerző és a riportalany beleegyezésével, bármilyen nyomtatott újság,  vagy netes online hely,  szabadon átveheti, újra leközölheti.  Esetleges  stilisztikai,nyelvtani javításokkal és rövidített formában is.

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagnezet.blog.hu/api/trackback/id/tr83181313

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.09.30. 16:11:58

Aranyviktor pöreskedik helyett Aranyviktor pöröl lett

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.09.30. 21:05:56

A topikokban azt hirdette meg, hogy bírósági pert készül indítani a biblia betiltásáért, mert az számos gyűlöletbeszédet tartalmaz, amit a jelenlegi törvényeink sem engednek meg.

-egyértelműsítő részt beszúrtam

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.09.30. 21:14:40

Érdekelne, hogy a Biblia hol uszít gyűlöletre mondjuk jobban annál, mint egy leíró történelemkönyv? Ez egy ateista kérdés.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.09.30. 21:44:52

hitbenhat.freeweb.hu/

helyen lehet egy e-mail erérhetőséget lelni Aranyviktorhoz kérdések gyaránt.

ákos mester 2007.09.30. 22:31:48

Mi lenne, ha nem a betiltásáért pereskedne, hanem a sérült szövegrészek javításáért harcolna, hogy visszanyerhessék eredeti jelentésüket a mondatok?

Avi 2007.10.01. 09:30:38

Kedves Ákos mester, megtörtént, várom a választ.

Dr. Erdő Péter
bíboros, prímás, esztergom-budapesti érsek, az MKPK elnöke, CCEE elnöke

Kedves Bíboros testvér!

Borzasztóan zavar egy fordítási hiba a Bibliában.

Lk.14.26. ,,Ha valaki hozzám jön, de nem gyűlöli meg apját, anyját, feleségét, gyermekeit, testvéreit, sőt még a saját lelkét is, nem lehet az én tanítványom.

Ha ezt a felszólítást bárki komolyan veszi, meggyűlölheti a rokonságát, önmagát, sőt mint gyűlöletbeszéd ellen pert is indíthat. A görögben három fokozata van a gyűlölni szónak, az eredeti görög szövegben a középfok szerepel, aminek a helyes fordítása kevésbé szeretni. (félreértés ne essék, egy baptista lelkész írásából vettem, jómagam nem tudok görögül).

Ezért az a javaslatom, és kérésem, hogy a szövegrész sürgős felülvizsgálatra kerüljön.

Köszönettel és üdvözlettel: Arany Viktor

Gábor 2007.10.02. 18:25:57

Ez teljesen jogos, én is hallottam erről a szövegrészről. Az az igazság, hogy rengeteg féle bibliafordítás van, és néha elég nehéz megérteni, hogy az eredeti "szerző" mit is akart leírni. De érdemes törekedni a finomításra.

Atein 2007.10.04. 22:29:11

Hát ekkora éktelen baromságot még nem hallottam.

Tiltsuk be az Iliászt, mert véres jelenetek vannak benne, és uszít a másság ellen.

Tiltsuk be a Hamletet, mert nekrofil-gyanús a főszereplő. Elhalt rokona földi maradványaival folytat párbeszédet, így sürgős ideggondozásra szorul.

Véül tiltsuk be a Jancsi és Juliskát meg a Hamupipőkét, hiszen az egyikben pedofilgyanús kannibál, a másikban szadista öncsonkítók szerepelnek.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.10.05. 08:05:49

Atein Más irodalmi művek nem tekintik magukat az erkölcs fellegvárának. Ez a fő gond. A biblia ugyanis egy roppant primitív gonoszságokra nevelő mű.

Bummer 2007.10.05. 09:21:40

Aha, olyan gonoszságokra nevel, mint hogy "szeresd felebarátodat, mint önmagadat".

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.10.05. 09:31:34

Bummer. Vannak benn olyan blaszfériák, mint mondjuk, hogy a wc-és után mindig moss kezet, de ettől még ott vannak a gyülöletre és a gyilkosságokra felszólító részek is.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.10.05. 09:52:03

Fórum » FILOSZ » Vallás, Filozófia »
Bibliában hívés káros szenvedély
Nyitotta: Iván Gábor, 2007.10.05 09:48

Ez egy prófécia így a bibliát nemsokára a cigihez hasonló figyelmeztető feliratokkal lesz kötelező ellátni. Például; A VALLÁS SÚLYOSAN KÁROSÍTHATJA AZ ÖN ÉS A KÖRNYEZETÉBEN ÉLŐK TERMÉSZETES ÉRZELEMVILÁGÁT! Ja és a fogyasztási adóját és hasonlóvá teszik.

forum.index.hu/Article/showArticle?t=9169541&la=71951405

Gábor 2007.10.08. 17:06:54

Ige, nem tudom egy irodalmi mű hogyan "tekintheti magát" az erkölcs fellegvárának? :)

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.10.09. 10:28:11

Beraktam egy linket Arany Viktor katolikus, keresztény írásaira.

mek.oszk.hu/00100/00170/

Eléggé nagy így a kontraszt.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2007.10.11. 09:07:23


"elméletek, teoriák -- emberi tulajdonságok.
Nem bánthatjuk azokat az elméleteket, amik az elméletek korában kialakult felfogás és körülmények alapján születtek.
A biblia is ilyen. Joval Gallile elött irodott, és ha két évvel elötte is irodott volna, -utopia.
A jo angol közmondás vág ide: a pudding probája hogy megeszik. Tehát valami akkor jo ha alkalmazása, követése jo eredményekkel jár.
A biblia a maga idejében jo volt, de az evolucio során alakitani és modositani kellett volna állitásokat-- mivel azok követése az emberiség sulyos válságait eredményezte.

Nem attol maradtunk fenn, hogy követtük a biblia tanitzásait--ellenkezöleg attol maradtunk fenn, hogy lépten nyomon eltértünk töle. A tudomány eredményei cáfolhatatlanok---a biblia eredményei: elsösorban pusztulás és tömeges hazugság.

A hazugság az összes gaztett bölcsöje. Tömegesen tudják az emberek hogy nem igaz, de követik, mint az izmusokat. A tömeges ámitás bukásra van itélve. A biblia is.

Hinni valamiben amiröl tételesen tudjuk hogy nem igaz, -- bün.

Nos lehetne ezer egy argument és bizonyiték a biblia és hivei ellen.
Én csak egy hétköznapi, (mezei) pontot emlitenék. Az emberiseg joval idösebb, mint a biblia, milyen normák voltak addig érvényben?? Isten mindenható, tehát amikor megteremtette az embert (ezt csak mint bibliai állitást idézem) már alöre tudta, hogy gyarlo stb... tehát egy forgatókönyvre van szüksége -ami gyakjorlatilag a biblia lenne.
Tehát miért multak el ezer évek bibia nélkül, és az aboridzsinerek, malájok, ooceániaiak, ---estetleg az Atlantisz stb.. népei hogyan voltak meg biblia nélkül?

És a közel 3 milliárd hindu és buddhista most---hogyan élhet nélküle. Tehát ha van jó, ha nincs az is jo----ez az isteni rendszer??"

dizelmotorok 2007.10.11 05:59:53 © (399)
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9169541

Krivosein 2008.01.19. 22:17:37

Ha van jó, ha nem azis, ez tetszik. Lényegében ilyesmiről lehet szó szerintem ténylegesen. Különös megfigyelni az embereknek mennyire szükségük van valaminek az istenítésére, hogy támaszukat leljék benne. Ebben szerintem önmagában semmi bűn nincs, de valóban kicsit reformálni kéne az egészet, mert -hogy könapi nyelven éljek- kicsit kezd idejét múlni a dolog. Sok sok évszázada élünk a biblia szerint, ez határozza meg civilizációnkat, erre épül az egész európai és amerikai kultúra, de szerintem leáldozóban van, egyre több olyan dolog bukkan fel, amelyekre a biblia nem nyújt választ, és nem elégít ki minket

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2008.01.21. 17:53:14

forum.origo.hu/topik.jsp?id=156557

"Jó ideje fontolgatom, hogy a strassburgi Emberjogi Bírósághoz keresetet nyújtsak be annak az érdekében, hogy az Európai Unióban ne lehessen szabadon terjeszteni olyan kirekesztő eszméket, amelyeket a zsidó és a katolikus egyházak ma még zavartalanul megtehetnek.

1.
A zsidó egyház a zsidó vallással azáltal sérti mások emberi méltóságát, mert kinyilatkozza, hogy a zsidó nép Isten kiválasztott népe, és ezáltal lelki-szellemi diszkriminációt követ el, azt sugallva a saját híveinek, hogy ők alapvetően különböznek másoktól és különbek is más embereknél, pusztán a származásuk és a vallásuk által.
Az ilyenfajta tanításnak az Európai Unió területén történő betiltását kívánom kezdeményezni Strassburgban.

2.
A katolikus egyház a katolikus vallással azáltal sérti mások emberi méltóságát, mert kinyilatkozza, hogy a nem hívő ember "nem mentes a bűntől", és ezáltal lelki-szellemi diszkriminációt követ el, azt sugallva a saját híveinek, hogy ők alapvetően különböznek másoktól és különbek is más embereknél, pusztán a vallásuk és hitük által.
Az ilyenfajta tanításnak az Európai Unió területén történő betiltását kívánom kezdeményezni Strassburgban.

A két vallás közötti fenti sorrend pusztán a történelmi sorrendet követi, egyébként a két vallás e tanításai (és kizárólag e tanításai, tehát semmiképpen sem a vallás egésze) elleni eljárást egy keresetbe foglalva és teljesen azonos súllyal kezelve kívánom kezdeményezni, úgy, hogy az egyúttal általános érvényű legyen, és más egyéb hasonló eszmék emberi méltóságot sértő terjesztése ellen precedenst képezzen, és ezáltal visszatartó erővel hassson Európában.

Várom az érdemi véleményeiteket, észrevételeiteket a felvetésemhez, és természetesen a csatlakozókat is.

Boldog Karácsonyt minden vallásos és nem vallásos embernek!

dróóótkefe"

közlegény 2008.04.17. 15:00:23

Zsoltárok könyve 2. rész

Miért dühösködnek a pogányok, és gondolnak hiábavalóságot a népek? A föld királyai felkerekednek és a fejedelmek együtt tanácskoznak az Úr ellen és az ő felkentje ellen: Szaggassuk le az ő bilincseiket, és dobjuk le magunkról köteleiket! Az egekben lakozó neveti, az Úr megcsúfolja őket. … Csókoljátok a Fiút, hogy meg ne haragudjék és el ne veszszetek az úton, mert hamar felgerjed az ő haragja. Boldogok mindazok, a kik ő benne bíznak!

(habár kevés esélyt adok arra, hogy nem moderáljátok ki - még ha nem is szeretitek azt, amikor veletek hasonlóan járnak el)
süti beállítások módosítása